BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Los,Angeles,,United,States,-,October,10,2022,-,Detail

Ez a Mercedes több mint 51 millió euróért kelt el

A mostani árverésen elért 50 millió dollár körüli összeg a második legnagyobb, amit egy autóért kiadtak. Ezt megelőzően, 2022-ben a világrekordot jelentő 142 millió dollárt költöttek egy 1955-ös Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupéra.

Egy 1954-es Mercedes-Benz W196 R Stromlinienwagent 46 500 000 euróért árvereztek el a németországi stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum aukcióján szombaton. A 10 százalékos árverési jutalék 51 155 000 euróra tolta az autó végső árát. A Forma–1 korai versenyző autója Streamliner karosszériával az indianapolisi Motor Speedway Múzeum gyűjteményéből kínált három aukciós autósorozat része volt – közölte a Bloomberg hírügynökség.

mercedes
Fotó: Adolf Martínez Soler

A Stromlinienwagen németül „áramvonalasabb autót” jelent. A második akció, egy 1964-es Ferrari 250 LM , február 5-én, a párizsi Retromobile autókiállításon lesz. A Stromlinienwagen autóért kiadott összeg volt a második legmagasabb, amelyet aukción fizettek egy gépjárművért. Ezt megelőzően, 2022-ben a világrekordot jelentő 142 millió dollárt költöttek egy 1955-ös Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupéra. 

Az Uhlenhaut autó a korábbi második helyezett, 48,4 millió dolláros rekordját döntötte meg, amely összeget egy 1962 Ferrari 250 GTO-ért fizettek 2018-ban. 

„Ezek az autók mitikusak” – mondja Peter Haynes, az RM Sotheby’s szóvivője. Az utolsó nyilvánosan eladott Mercedes W196, egy 00006/54-es alvázú autó, valamivel kevesebb mint 30 millió dollárért ment el a Bonhams-aukción 2013-ban. „Aki W196-ost akar, nehéz elképzelni, hogy lesz még lehetőség a vásárlásra, legalábbis egy évtizeden belül nem valószínű.”

Az együléses W196 a maga korához képest élvonalbeli és rendkívül alkalmazkodó volt. A soros nyolchengeres motorral kifejlesztett változat két különböző karosszériastílusban versenyezhet: a nyitott kerekű formátumban, amely jól használható a kanyarokban, és az elegáns Streamliner változatban, fedett kerekekkel, így optimális a széles pályákon történő nagy sebességhez.

Tizennégy eredeti W196-os alváz készült; tíz túlélte az 1955-ös F1-szezont. Közülük négy megtartotta a Streamliner konfigurációt. A Stuttgartban eladott, 00009/54-es alvázú autó az egyetlen a négy közül, amely nem a Mercedes tulajdonában van. A törzskönyvében szerepel, hogy a versenyzés két legkiválóbb versenyzője, Juan Manuel Fangio és Stirling Moss vezette.

„Nem hiszem, hogy az emberek úgy tekintenek a W196-osra, mintha ugyanabban a sztratoszférában lenne” – mondja Kidston, aki egy ügyfele nevében tette le a nyertes ajánlatot az Uhlenhautra. „A W196 teljesen csodálatos. De a mi ritka világunkban voltak más W196-osok, és lehet, hogy a jövőben is lesznek.”

Az együléses autókat, mint a W196, kevésbé tartják kívánatosnak, mint a második üléssel rendelkezőket, függetlenül attól, hogy a legtöbb soha nem hagyja el a garázst. Két ülés – legalábbis a leendő vásárlók képzeletében – alkalmasabb a barátok és a család meghívására, hogy csatlakozzanak a szórakozáshoz, és menjenek el autózni – mondja Haynes. „Az együléses Grand Prix autókkal az a helyzet, hogy nyilvánvalóan semmi másra nem használhatók, mint egy pályára, vagy múzeumokba vagy magángyűjteményekbe statikus bemutató autóként.”

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.