Nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a Renault visszatér Oroszországba az autógyártó vezérigazgatója, Luca de Meo. A francia vállalat szenvedte el az egyik legnagyobb veszteséget, amikor Oroszország 2022-ben megtámadta Ukrajnát, hiszen a Ladáról ismert Avovazban is jókora tulajdonrésze volt.
A Renault mindössze 2 rubelért vált meg orosz üzletétől és az Avtovazban fennálló 68 százalékos tulajdonrészétől, ám egy hatéves opciót is fenntartott a visszavásárlására. A Financial Times szerint, amikor erről kérdezték, De Meo elmondta, hogy inkább a jövő építésére fókuszálna a múlton merengés helyett, és őszintén nem is gondolkozott el a forgatókönyvön, de
még él az opció, ezért meglátják, mit hoz a jövő.
Az autógyártó bevételeinek tizede érkezett Oroszországból a háború előtt, és 45 ezer embert is foglalkoztatott az országban, mielőtt kivonult, versenytársaival, a Volkswagennel, a Toyotával vagy épp a Hyundaijal együtt. A Mercedes a Reanult módszerére emlékeztető opciós ügylettel vált meg orosz érdekeltségétől.
Azt továbbra sem tudni, hogy mi lesz az Oroszország elleni amerikai és európai szankciók sorsa, és a cég pénzügyi vezetője, Thierry Piéton az Avtovaz-opció aktiválásának esélyét korábban nagyon csekélynek nevezte. De Meo pedig arról beszélt, hogy a cégnek más prioritásai vannak, például új elektromos és hibrid modellek bemutatása, melyekre a cégnek az Európai Unió környezetvédelmi szabályai miatt is szüksége van. Az utóbbiak miatt
a cég nyerséghányada is 7 százalék körüli szintre csökkenhet idén, szemben a tavalyi 7,6 százalékkal.
Ráadásul a kivonult nyugati márkák által hagyott űrt időközben a kínai autógyártók töltötték be Oroszországban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.