Az Audi csoport a 2024-es pénzügyi évben a globális kihívások és az átalakuló piaci helyzet ellenére is stabil teljesítményt nyújtott. Az elmúlt tizenkét hónapban az árbevétel 64,5 milliárd eurót tett ki, az üzemi eredmény 3,9 milliárd euró volt, az üzemi ráta pedig 6 százalékos. A nettó cash flow elérte a 3,1 milliárd eurót – árulta el Gernot Döllner, az Audi AG elnök-vezérigazgatója kedden, a cégcsoport 2024-es évre vonatkozó termelési és üzleti számait bemutató sajtótájékoztatón.
A cégvezető kiemelte, hogy a németországi telephelyek versenyképességének biztosítására az Audi igazgatótanácsa és az üzemi tanács közös megállapodást kötött, melynek célja a termelékenység javítása és a nagyobb rugalmasság kialakítása Ingolstadtban és Neckarsulmban. A megállapodás értelmében az Audi 2033. december 31-ig meghosszabbítja a munkahelyvédelmi tervet, és németországi telephelyeit ellenállóbbá teszi az elektromos mobilitásra való áttérés miatt várható kihívásokkal szemben.
Az Audi csoport (amelybe az Audi, a Bentley, a Lamborghini és a Ducati márkák is beletartoznak) 1,692 millió autót szállított ki 2024-ben globálisan. Ebből az Audi mára 1,671 millió járművet tett ki, ami 11,8 százalékos visszaesés 2023-hoz képest. Ebből 164 480 a teljesen elektromos autók száma, ami 7,8 százalékos részesedést jelent a termékportfólióból.
Jürgen Rittersberger, az Audi AG pénzügyi igazgatója elmondta, hogy az Audi csoport bevétele a 2024-es pénzügyi évben elérte a 64 532 millió eurót, ami 7,6 százalékos csökkenést 2023-mal összevetésben. Ez a kiszállítások számának visszaesése mellett a tavaly véghez vitt modellváltásoknak és termékbevezetésnek is a következménye, amelyeknek a kedvező hatása csak a későbbiekben fog megjelenni az árbevételben és a nyereségben. Az Európai Unió országaiban realizált bevételek aránya a globális bevétel 10,2 százalékát tette ki, ez az arány 2023-ban még 16,3 százalék volt.
A csökkenő eladások és bevételek miatt nem meglepő, hogy a működési eredmény is jóval kisebb lett, mint tavaly. 2023-ban még 6280 millió euró volt az Audi csoport profitja, 2024-re ez 3903 millió euróra zsugorodott. Ehhez a csökkenéshez hozzájárultak a brüsszeli telephely bezárásával kapcsolatos extra kiadások is.
Az Audi igazgatótanácsa 2024-ben is részesedést ad dolgozóinak a nyereségéből. Egy németországi dolgozó esetében ez 5310 euró (2,11 millió forint), ami alacsonyabb összeg, mint a 2023-as 8840 euró (3,52 millió forint).
A pénzügyi beszámoló szerint az Audi csoporthoz tartozó prémiummárkák felemás teljesítményt értek el 2024-ben.
„Az Audi a jövőben is régióspecifikus stratégiák mentén folytatja működését” – jelentette ki Gernot Döllner. Ennek részeként a vállalat a jövő év végéig tíz új modell bevezetésével és további termékfejlesztésekkel kívánja megerősíteni piaci pozícióját, nagy figyelmet fordítva az Amerikai Egyesült Államokra, a világ második legnagyobb autópiacára.
A legnagyobb piacnak 2025-ben is Kínát tekinti a járműgyártó óriás. Az Audi a két partnerével, a FAW-val és a SAIC-kal közösen finomhangolta termékstratégiáját, és fokozatosan bővíteni fogja a Kínában elérhető elektromos modellek kínálatát. A cég a FAW-val közösen 2024 végén kezdte meg az Audi Q6L e-tron gyártását a Csangcsunban épített új gyárában. Ebben az üzemben az idei év közepétől új, kifejezetten a kínai piacra szánt intelligens és hálózatba kapcsolt elektromos járművek kifejlesztésén is dolgozik majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.