A BMW autógyártási nyeresége idén jóval elmarad a hosszú távú céljaitól, mivel Kínában visszaesnek az eladások, és az egyre fokozódó kereskedelmi feszültségek veszélyeztetik az Egyesült Államokba irányuló szállításokat. A német autógyártó az idei évre 5 és 7 százalék közötti profitmarzsot vár az autógyártásban, miután ez a mutató 2024-ben 6,3 százalékra csökkent, ami az elmúlt négy év legalacsonyabb szintje. A BMW régóta kitűzött célja, hogy ezt a mutatót 8 százalék felett tartsa.
A vállalat ismét nehéz év elé néz, főként a csökkenő kínai eladások miatt, ahol a helyi elektromos autógyártók – élükön a BYD-val – egyre nagyobb teret hódítanak. A BMW vissza szeretné szerezni piaci részesedését, ezért idén elkezdi gyártani a Neue Klasse névre keresztelt új elektromosautó-sorozatát. Közben az Egyesült Államokba exportált BMW-ket már most vámokkal sújtják, mivel Mexikóban készülnek. A helyzet tovább romolhat, ha Donald Trump elnök valóban bevezeti az Európából importált autókra vonatkozó vámokat, melyek érintenék a BMW csúcsmodelljeit is, hiszen azok nagyrészt Európában készülnek – számolt be róla a Bloomberg.
A BMW összesített autóeladásai 4 százalékkal csökkentek tavaly,
elsősorban a gyengébb kínai teljesítmény miatt. Maga a BMW márka és a Mini együttes eladásai 13,4 százalékkal estek vissza az ázsiai országban, ahol az árverseny és a növekvő gyártási költségek is nehezítették a helyzetet. A Mercedes-Benz szintén 7 százalékos csökkenést könyvelhetett el Kínában, míg a Porsche értékesítése 28 százalékkal zuhant ugyanitt.
A BMW arra számít, hogy idén enyhén növekedhetnek az eladásai, mivel az infláció stabilizálódik, és a várható mérsékelt kamatcsökkentések élénkíthetik a keresletet – bár a kínai piac továbbra is kihívást jelent. A vállalatot egy fékrendszerekkel kapcsolatos visszahívás is visszavetette, melyet a Continental által szállított alkatrészek miatt kellett elrendelnie. A BMW teljes nettó nyeresége 2024-ben 37 százalékkal esett vissza, 7,68 milliárd euróra (8,3 milliárd dollárra). Volt azonban egy pozitívum is: az elektromos autók eladásai növekedtek.
A BMW világszerte 14 százalékkal több akkumulátoros járművet adott el, megelőzve a Mercedes-Benzet,
melynek elektromosautó-eladásai majdnem negyedével estek vissza ugyanezen időszak alatt. A BMW nagy tervekkel készül a jövőre: a Neue Klasse elektromos modelljeinek bevezetésével 2027-ig összesen 40 új és frissített modellt tervez piacra dobni, minden hajtáslánc-kategóriában.
Tesla-összeomlás: meddig zuhannak még a részvények, és mi lesz most Elon Musk vagyonával?
Az elemzők és a piac egy része elpártolt a cégtől . Sokak szerint Elon Musk nagyobb probléma, mint a Tesla előtt álló többi kihívás. Tény, hogy pillanatok alatt sok milliárd dolláros vagyon égett el a semmibe, de a teljes képhez az is hozzátartozik, hogy a Tesla még mindig a világ egyik legértékesebb terméke. A cég pénzügyi mutatói pedig Trump megválasztása óta még mindig vastagon pozitív tartományban vannak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.