BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lejtmenetben a BMW – de a Neue Klasse megmentheti a német autógyártót?

A BMW nehéz év elé néz: a kínai eladások visszaesése és az amerikai vámok súlyos csapást mérnek a vállalat nyereségére, mely 2024-ben 37 százalékkal csökkent. Bár a hagyományos BMW-modellek eladásai gyengélkednek, az elektromos autóké növekszik. A megoldás a Neue Klasse lehet, de elég lesz ez a fordulathoz?

A BMW autógyártási nyeresége idén jóval elmarad a hosszú távú céljaitól, mivel Kínában visszaesnek az eladások, és az egyre fokozódó kereskedelmi feszültségek veszélyeztetik az Egyesült Államokba irányuló szállításokat. A német autógyártó az idei évre 5 és 7 százalék közötti profitmarzsot vár az autógyártásban, miután ez a mutató 2024-ben 6,3 százalékra csökkent, ami az elmúlt négy év legalacsonyabb szintje. A BMW régóta kitűzött célja, hogy ezt a mutatót 8 százalék felett tartsa.

Lejtmenetben a BMW – de a Neue Klasse megmentheti a német autógyártót?
Lejtmenetben a BMW – de a Neue Klasse megmentheti a német autógyártót? / Fotó: Riccardo Milani

A vállalat ismét nehéz év elé néz, főként a csökkenő kínai eladások miatt, ahol a helyi elektromos autógyártók – élükön a BYD-val – egyre nagyobb teret hódítanak. A BMW vissza szeretné szerezni piaci részesedését, ezért idén elkezdi gyártani a Neue Klasse névre keresztelt új elektromosautó-sorozatát. Közben az Egyesült Államokba exportált BMW-ket már most vámokkal sújtják, mivel Mexikóban készülnek. A helyzet tovább romolhat, ha Donald Trump elnök valóban bevezeti az Európából importált autókra vonatkozó vámokat, melyek érintenék a BMW csúcsmodelljeit is, hiszen azok nagyrészt Európában készülnek – számolt be róla a Bloomberg.

A BMW összesített autóeladásai 4 százalékkal csökkentek tavaly, 

elsősorban a gyengébb kínai teljesítmény miatt. Maga a BMW márka és a Mini együttes eladásai 13,4 százalékkal estek vissza az ázsiai országban, ahol az árverseny és a növekvő gyártási költségek is nehezítették a helyzetet. A Mercedes-Benz szintén 7 százalékos csökkenést könyvelhetett el Kínában, míg a Porsche értékesítése 28 százalékkal zuhant ugyanitt.

Az elektromos BMW-k viszont jól mentek

A BMW arra számít, hogy idén enyhén növekedhetnek az eladásai, mivel az infláció stabilizálódik, és a várható mérsékelt kamatcsökkentések élénkíthetik a keresletet – bár a kínai piac továbbra is kihívást jelent. A vállalatot egy fékrendszerekkel kapcsolatos visszahívás is visszavetette, melyet a Continental által szállított alkatrészek miatt kellett elrendelnie. A BMW teljes nettó nyeresége 2024-ben 37 százalékkal esett vissza, 7,68 milliárd euróra (8,3 milliárd dollárra). Volt azonban egy pozitívum is: az elektromos autók eladásai növekedtek. 

A BMW világszerte 14 százalékkal több akkumulátoros járművet adott el, megelőzve a Mercedes-Benzet, 

melynek elektromosautó-eladásai majdnem negyedével estek vissza ugyanezen időszak alatt. A BMW nagy tervekkel készül a jövőre: a Neue Klasse elektromos modelljeinek bevezetésével 2027-ig összesen 40 új és frissített modellt tervez piacra dobni, minden hajtáslánc-kategóriában.

Tesla-összeomlás: meddig zuhannak még a részvények, és mi lesz most Elon Musk vagyonával?

Az elemzők és a piac egy része elpártolt a cégtől . Sokak szerint Elon Musk nagyobb probléma, mint a Tesla előtt álló többi kihívás. Tény, hogy pillanatok alatt sok milliárd dolláros vagyon égett el a semmibe, de a teljes képhez az is hozzátartozik, hogy a Tesla még mindig a világ egyik legértékesebb terméke. A cég pénzügyi mutatói pedig Trump megválasztása óta még mindig vastagon pozitív tartományban vannak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.