BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevésbé égő: így alakul át a dohányipar

A hevített dohánytermékek (HTP) növekvő népszerűségére és a dohányzásról való leszokásra gyakorolt ​​lehetséges hatásukról készítettek tanulmányt a Szöuli Egyetem kutatói. Ebből kiderült, hogy a HTP-k elsősorban a dohányosokat csábítják el a hagyományos cigarettáktól, nem pedig új felhasználókat vonzanak.

A hevített dohánytermékek (HTP) elsősorban a dohányosokat csábítják el a hagyományos cigarettáktól, nem pedig új felhasználókat vonzanak – legalábbis ezt állítják egy dél-koreai kutatás összegzői.

Smoke-free Milan? New ban ignites debate on liberties dohány dohányipar hevített
Nagy átalakulásokon megy keresztül a dohányipar / Fotó: Anadolu via AFP

A több mint 4500 felnőtt fogyasztót vizsgáló kutatás megállapította, hogy a HTP-t használók 99,4 százaléka volt a hagyományos cigarettát fogyasztó, és csak elenyésző, 0,6 százalék volt új dohányzó. 

Változnak a dohányipari trendek

A tanulmány beszámolt a gyorsan változó dohányipari trendekről és dohányzási szokásokról Dél-Koreában. Mint írták, a hevített dohánytermékek 2017-es bevezetése óta az eladások az egekbe szöktek az ázsiai országban. Míg a HTP-k a dohánypiac mindössze 2,2 százalékát képviselték debütáló évükben, addig 2021 közepére ez az arány 12 százalékra nőtt.

A hevített dohánytermékek felé történő elmozdulást pozitív fejleménynek tekintik a közegészségügy szempontjából, figyelembe véve azt az elsöprő tudományos konszenzust, hogy a hagyományos cigaretták égési folyamata a fő bűnös a dohányzással összefüggő betegségek mögött.

A HTP-k viszont felmelegítik a dohányt ahelyett, hogy elégetnék, ezzel enyhítve a hagyományos dohányzással kapcsolatos számos káros hatást.

A tanulmány bizonyos demográfiai tendenciákat is feltárt:

  • a felnőtt nők,
  • a szülők,
  • a diplomások
  • és az irodai dolgozók,
  • valamint az egészségügyi problémákkal küzdők

nagyobb valószínűséggel tértek át a hagyományos cigarettáról a HTP-re. Érdekes módon a tanulmány megállapította, hogy a 20 és 39 év közötti nők hajlamosabbak voltak ezt az alternatívát választani, függetlenül a jövedelemtől, míg a 40 év feletti férfiak nagyobb valószínűséggel váltanak ilyen termékre, ha magasabb a keresetük.

Míg a hevített dohánytermékek egyre népszerűbbek világszerte, a koreai kutatás eredményei további kutatásokat és vitákat indíthatnak el arról, milyen szerepet tölthetnek be a hagyományos dohányzás visszaszorításában és az egészségügyi kockázatok csökkentésében.

A füsttel van a baj

A hagyományos dohányzás során a dohány égése számos káros anyagot szabadít fel, amely hozzájárul a dohányzással összefüggésbe hozható megbetegedésekhez. A kutatás hangsúlyozza, hogy a hevített dohánytermékek a dohányt nem égetik el, hanem csak felmelegítik, ezzel csökkentve a káros anyagok kibocsátását. Egy cigaretta hetvenezer kémiai vegyületet tartalmaz, ezek közül mintegy hetven rákkeltő, emellett számos vegyület okoz légúti, illetve szív- és érrendszeri megbetegedést. Egy ártalomcsökkentett terméket használónak jóval kevesebb kémiai elemmel kell szembenéznie.

Dohánytermékek: keményen fellép a kormány a trafikokban – erre készüljenek a vásárlók

A dohánytermékek bemutatásának és ismertetésének szabályait szigorítja a trafikokban egy új kormányrendelet. A tervezet kiemelt figyelmet fordít a fiatalkorúak védelmére, és részletesen szabályozza az innovatív dohánytermékek tájékoztatási lehetőségeit az üzletekben és egyéb felületeken.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.