BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Huawei kényes a hírnevére, pert akasztott a járművét leszóló vlogger nyakába

Bíróság tehet pontot a Huawei és egy kínai influenszer vitájára, amely egy manipulálnak vélt reklámvideó kapcsán robbant ki. Eszerint a Huawei új luxuslimuzinja, a Maextro S800-as már a Maybachnál is többet tud, míg a vlogger szerint egyszerű trükkről, marketingfogásról van szó.

Szép kis pereskedéssé kerekedik a Huawei és egy kínai influenszer közötti vita. A kínai új generációs autóipart szofisztikált vezetéssegítő rendszereivel ellátó információtechnológiai óriás bepöccent azon, hogy a Racing Frappuccino művésznéven publikáló influenszer ízekre szedte és gyakorlatilag manipulációval vádolta meg a Weibo közösségi médiában közzétett videóiban.

Az ügy előzménye, hogy a Huawei és a JAC autógyártó közös márkájának első modelljeként piacra kerülő Maextro S800-ast több reklámvideóban is a Maybach S680-assal vetették össze, demonstrálandó, hogy a Huawei technológiája már kenterbe veri a Mercedes-Benz prémiummárkájánál alkalmazottat. 

A Huawei technológiában már veri a németeket? 

Az egyikben a rákjárástesztet szimulálták a Maextro győzelmével, egy másikban pedig a felfüggesztés képezte az összehasonlítás tárgyát. A két autót egy vízzel, üveggel és homokkal teli kátyún hajtották át, és mögöttük hagyott nyomokat szemrevételezték. A Maextro esetében nem volt mit, a luxuslimuzin úgy ment át az úthibának álcázott terepen, mint kés a vajon. Ellenben a Maybachhal, amely az üvegtáblából zúzalékot csinált, a vizet és a homokot szerteszét fröcskölte. 

A Huawei reklámja szerint a különbséget a Maextróba integrált Turing Dragon Architecture platform jelenti, amely magában foglalja

  • az aktív érzékelést,
  • a központi vezérlést,
  • az intelligens gondolkodást
  • és az autonóm tanulást.

Az autós vloggerek szerint azonban a demonstráció túl szép volt ahhoz, hogy igaz is legyen. Racing Frappuccino azzal vádolta a Maextro–Huawei-duót, hogy matematikai képletek alkalmazásával éppen úgy számították ki és állították be az autó paramétereit, hogy az ne hagyjon nyomot maga után, míg a Maybachot, ahogy volt, ráküldték a tócsára, aminek meg is lett a látványos eredménye. 

Racing Frappuccino arra utalt, hogy ez a videó nem reális körülmények között emeli ki a Maextro S800 „kiváló vezetési kényelmét és elsőrangú felfüggesztési rendszerét”. Szerinte tipikus Huawei marketingfogásról van szó, amellyel a cég a honi márkákat erősen preferáló hazafias kínai felső középosztályt célozza meg. 

Ez lenne ugyanis a Maextro kifejezett célközönsége. Racing Frappuccino videója magas nézettséget ért el, később a vlogger egy gunyoros trollvideóval kért bocsánatot, amivel épp súlyosbította a helyzetet – írja a CarNewsChina.

A Huawei bepöccent, a vlogger nem hagyja annyiban 

A Huawei innentől nem ismert pardont, 140 ezer dolláros kártérítésre perelte a vloggert, aki viszontkeresetében 340 ezer dollárra perelte a szerinte hitelrontást elkövető IT-óriást. 

A Huaweit egyébként nemzeti hősként tisztelik Kínában, miután pár évvel ezelőtt gyakorlatilag kitiltották Amerikából

arra hivatkozva, hogy távközlési hálózati eszközeit kémkedésre is fel lehet használni. A Huawei azonban nem adta fel, sőt, olyan fejlesztésekkel vétette magát észre, amelyektől az amerikaiaknak is tátva maradt a szájuk. Sokak szerint azonban a cég visszaél az áldozati szerepével, s marketingelőnyt kovácsol belőle. 

A Huawei a járműgyártásban is letette már a névjegyét / Fotó: Northfoto

A Maextro S800-asnak amúgy vélhetően nincs szüksége ilyen kéretlen reklámokra. A luxuslimuzin értékesítése idén indul, és a Huawei Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA) szalonjaiban lesz elérhető. Az 5,5 méteres autó kétszínű karosszériafestést, 20 hüvelykes, intelligens nyomásszabályozóval szerelt kerekeket és LiDAR érzékelőt kap. 

A Maextro S800-ast akkumulátoros (BEV) és kiterjesztett hatótávolságú (EREV) változatban kínálják. A BEV-változat három, egyenként 160 kilowattos villanymotorja együtt 852 lóerős teljesítményre képes, míg az EREV-változat csak 523 lóerős, viszont tartalmaz egy 1,5 literes benzinmotort, amely alkalmasint feltölti a akkumulátorokat, így messzebbre tudja szállítani utasait. A Maextro alapára 50 millió forint, az ellenfeléül választott Maybachhé pedig 74 millió.

Ráfázhat, aki a kínai autókat ócsárolja

Lesújt a bíróság a közösségimédia-felületeken influenszerkedő bloggerekre, felhasználókra, ha véleménynyilvánításuk átlépi a tűréshatárt, és üzleti-erkölcsi kárt okoznak a kipécézett gyártóknak. A kínai Nio sorozatban nyeri az ilyen pereket, de a többiek sem tűrik a szélsőségesen negatív kirohanásokat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.