BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliárdos árbevétel, felezett veszteség – így tér magához a Condor

A Condor sikeres évet zárt: a 2023/24-es pénzügyi évben 62 millió euróra csökkentette a veszteségét, miközben árbevétele 16 százalékkal nőtt. A német légitársaság középtávon rövid és hosszú távú flottáját is bővíteni tervezi, miközben tovább javítaná működési eredményeit. A válságból kilábalva a Condor stabil pozíciót épít az európai és nemzetközi piacokon.

A német Condor légitársaság sikeres évet zárt: a 2023/24-es pénzügyi évben 62 millió euróra (25,2 milliárd forint) csökkentette konszolidált veszteségét az előző évi 123 millió euróhoz (50 milliárd forint) képest – jelentette be Björn Walther pénzügyi igazgató április 25-én, pénteken. A vállalat árbevétele 16 százalékkal, 2,3 milliárd euróra (935,3 milliárd forint) emelkedett, köszönhetően a működés hatékonyságának javulásának.

Milliárdos árbevétel, felezett veszteség – így tér magához a Condor
Milliárdos árbevétel, felezett veszteség – így tér magához a Condor / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

Peter Gerber vezérigazgató egyelőre nem közölt konkrét előrejelzést a folyó évre vonatkozóan, ugyanakkor pozitív kilátásokról számolt be. Elmondása szerint a vállalat bizakodó az operatív eredmények tükrében, noha a pénzügyi év csak 2025. szeptember végén zárul. A Condor a jövőre nézve ambiciózus terveket dédelget: középtávon jelentősen szeretné bővíteni rövid és hosszú távú flottáját. 

A jelenlegi mintegy 60 gépből álló flotta mellé új repülőgépek beszerzését tervezik.

„Ha az Airbus készen áll, mi is készen állunk a növekedésre” – mondta Gerber, utalva a repülőgépgyártó jelenlegi szállítási nehézségeire. „Ellenkező esetben, mint mindenki másnak, nekünk is ki kell töltenünk az űrt”. A légitársaság pénzügyi stabilitását erősíti az is, hogy a koronavírus-járvány idején kapott 550 millió eurós állami kölcsönt 2026 szeptemberéig teljes egészében visszafizetik. A vállalat 2021-ben talált új tulajdonosra a brit–német hátterű Attestor vagyonkezelő személyében, amely jelenleg 51 százalékos részesedéssel rendelkezik. A fennmaradó 49 százalék továbbra is az állam kezében van.

Walther szerint jelenleg nincs jele annak, hogy az Attestor rövid távon növelné részesedését. Gerber hozzátette: „Az Attestor nem olyan alap, amely gyors kiszállásra törekszik. Számukra minden pozitív eredmény örömteli – függetlenül attól, hogy elsőre hogyan néz ki”. A Condor dinamikusan fejlődő stratégiája jó példája annak, hogyan lehet a válságból kilábalva újraépíteni egy légitársaságot. Ha a géppark bővítése is a tervek szerint halad, a német vállalat tovább erősítheti pozícióját az európai és nemzetközi légi közlekedésben.

Kitört a káosz a repülőgépiparban

Pár hete a repülőgépiparban komoly zavarokat okozott az amerikai Howmet Aerospace döntése, miszerint vámokra hivatkozva felfüggesztheti szállításait, vis maiorra hivatkozva. Ez a lépés precedenst teremthet az ellátási láncban, mivel a gyártók és légitársaságok most újratárgyalják szerződéseiket a váratlan költségek elkerülése érdekében. A Trump-adminisztráció által bevezetett 20 százalékos vámok hatására az iparág szereplői között vita alakult ki arról, ki viselje a megnövekedett költségeket. Az Airbus gépeit sújtó amerikai vámok és az EU várható ellenlépései a Boeinggal szemben tovább fokozzák a feszültséget. A helyzet arra kényszeríti a szereplőket, hogy felülvizsgálják a felelősségmegosztást, és új megállapodásokat kössenek a vámok hatásának kivédésére.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.