A magánszálláshelyek tehát a takarítószemélyzet hiánya miatt nehézségekkel néznek szembe, még úgy is, hogy brutális árakat kénytelenek megfizetni.
Splitben már az óránkénti tizenöt euró lett a lakástakarítás alapára, lehet látni 20 eurós tarifát is, de a szigeteken a 25 eurós óránkénti díjat is elkérik
– írja a slobodnadalmacija.
A takarítók ezért gyakran utaznak autóval, busszal vagy komppal a nagyobb városokból a kisebb tengerparti és szigeti városokba hétvégenként, és megkeresnek napi száz eurót is. A munkát a legmagasabb színvonalon és a lehető legrövidebb idő alatt kell elvégezni, a vendégek távozása, és az újak érkezése között, ugyanis a bérelt nyaraló tisztasága rendkívül fontos a vendégek számára, és nagyban befolyásolja elégedettségüket, végső soron az értékeléseiket.
Persze nemcsak az apartmanokat kell kitakarítani, hanem
a vendégek után a bérelhető hajókat, medencéket is, nem is beszélve az éttermekről, illetve a kertek, udvarok karbantartásáról.
A kereslet tehát hatalmas, ráadásul sokszor egy időperiódusra, – általában hétvégére – koncentrálódik a munka.
Az Alma Career Croatia friss felmérése kimutatta, hogy idén nyáron a horvát idénymunkások az előzőhöz képest magasabb bért várnak ugyanazért a munkáért. A legnagyobb ugrás a várakozásokban a takarítóknál volt megfigyelhető, akik 1500 eurós fizetést is elkérnek, ami 60 százalékkal több a tavalyinál.
A munkaadók tisztában vannak a helyzettel,
erre utal egy pulai hirdetés is: takarítókat keresnek villák és lakások tisztán tartására. A munka azonnal megkezdhető, a jelentkezőket tapasztalat alapján előnyben részesítik. A felajánlott fizetés 1200 és 1400 között mozog. Egy hónappal ezelőtt a Krk-szigeti baškai étterem és apartmanok tulajdonosa 1000-1500 eurós fizetést ajánlott fel a létesítmények kitakarításáért. Szlovéniában sem rosszabb a helyzet: egy hirdetés szerint a kezdő fizetés 1200 euró, egyszeri étkezés biztosított, szállást adnak, és fizetett szabadságot is. Munkavégzés heti 6 nap, 8 óra.
Azok a takarítók, akik iroda közvetítése nélkül dolgoznak, állítják: ha lelkiismeretesen végzik a munkájukat, az ügyfelek visszatérnek. Persze a szezonban nem szabad cserben hagyni a megrendelőt, és mindig „bevethetőnek” kell lenni, akár extrém időpontban is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.