Brutálisan megugrott a kínai internetes óriás nyeresége – ennek köszönheti kirobbanó sikerét a Baidu
A kínai multinacionális technológiai vállalat, a Baidu 42 százalékkal, 7,72 milliárd jüanra (hozzávetőleg 380 milliárd forint) növelte adózott eredményét az idei első negyedévben – jelentette be csütörtökön a vállalat.

Az egyszeri tételek nélküli negyedéves nyereség 8 százalékkal, 6,47 milliárd jüanra csökkent.
A Baidu bevétele a március végével záródott három hónapban 3 százalékkal, 32,45 milliárd jüanra nőtt az egy évvel korábbi 31,51 milliárd jüanról. A szakértők szerényebb, 30,43 milliárd jüan bevételt vártak.
A vállalat alaptevékenységből (Baidu Core) származó bevétele 7 százalékkal, 25,46 milliárd jüanra nőtt.
A mesterséges intelligencia pörgette, a videó visszahúzta a Baidut
Az online marketing szegmens bevétele 6 százalékkal, 16 milliárd jüanra esett. A felhőszolgáltatásokat és a mesterséges intelligencia fejlesztését magában foglaló részleg bevétele 40 százalékkal, 7,2 milliárd jüanra ugrott.
A Baidu tulajdonában lévő online videóplatform, az iQIYI bevétele 9 százalékkal, 7,2 milliárd jüanra süllyedt.
Valami nagyon furcsa történik a kínai e-kereskedelmi óriásoknál
Talán egyetlen más szektor sem annyira kitett a vámháborúnak, mint a kiskereskedelem. A kínai e-kereskedelmi láncok azonban összefogtak, növelték belföldi értékesítéseiket, ráadásul az „akcióvadász” amerikai fogyasztók kereslete is jót tett az eladásaiknak.