Kiütötte a nyeregből a Szegeden gyárat építő BYD-t egy másik, eddig kevésbé ismert kínai autógyártó – de így sem lehet ok a panaszra
A vezető kínai elektromosjármű-gyártók, a BYD, a Nio, az XPeng, a Li Auto és a Xiaomi, növelték járműeladásaikat áprilisban éves összevetésben – áll a cégek jelentésében.

A piacvezető BYD 380 090 megújuló energiával működő járművet (NEV) adott el a múlt hónapban, ami 21,3 százalékos növekedés az előző évhez képest. Négy hónap alatt az eladott járművek száma 47 százalékkal, 1,380 millióra nőtt.
A Nio 23 900 elektromos járművet szállított ki áprilisban, ami 53 százalékos növekedés az előző év azonos hónapjához képest. Négy hónap alatt a kiszállítások 45 százalékkal, 65 994 ezer járműre nőttek.
Az XPeng áprilisban
273 százalékkal, 35 045 ezerre, az év eleje óta pedig 313 százalékkal, 129 053 ezerre növelte a szállításokat.
A Li Auto eladásai a múlt hónapban 32 százalékkal, 33 939 elektromos járműre nőttek, az idei első négy hónapban pedig 20 százalékkal, 126 800 ezerre emelkedtek.
A piac legifjabbja, a Xiaomi okostelefon-gyártó, amely tavaly március végén dobta piacra első elektromos autóját, az SU7-et, idén áprilisban több mint 28 ezer járművet szállított ki. A vállalat áprilisban már hetedik hónapja több mint 20 ezer járművet értékesített.
Bejelentést tett a kínai vezető: annál is nagyobb beruházást hoz Magyarországra a BYD, mint eddig tudtuk – már nem csak a szegedi gyárról van szó


