BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Az ízesítés tiltásának se füstje, se lángja: a felnőttek negyede használt már hevített dohányterméket

A nem hagyományos cigaretták legkevésbé falun, leginkább Budapesten és a fővárosokban használnak. Az egyik legnagyobb dohányipari cég kutatásból az is kiderült, hogy a hevített dohánytermékek értékesítése növekedett a tavalyi évhez képest.

A hevített dohánytermékek piaca dinamikusan nő, annak ellenére, hogy betiltották az ízesítést – derült ki a Japan Tobacco International (JTI) sajtótájékoztatóján.

Hong Kong To Increase Restrictions On Smoking kína dohány cigi cigaretta
Fotó: NurPhoto via AFP

A vállalat kutatásából kiderült, hogy folyamatosan növekszik a szegmens a jellegzetes ízesítések tilalma óta is: míg

  • 2024 januárjában 258 millió terméket értékesítettek,
  • addig idén 293 milliót,

ez pedig 13,7 százalékos növekedést jelent. Tavaly februárban 253 millió terméket vásároltak az emberek, míg az idei év azonos hónapjában 268 millió darabot, ami 5,8 százalékkal több az előző évinél.

Így és ennyien használnak hevített dohánytermékeket

A felmérésből kiderült, hogy a felnőtt lakosság egy negyede használ hevített dohányterméket. A vállalat szakemberei kiemelték, hogy

minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy hevített dohánytermék használó.

A Budapesten és a nagyvárosokban élők erősen felülreprezentáltak. Legnagyobb arányban teraszokon, kertben és munkahelyük környékén használják a hevített dohánytermékeket. Az alkalmi használókra valamivel jellemzőbb a szórakozóhely közelében történő használat, mint a rendszeres használókra. A hulladékmentesség az 50 év felettieknek fontosabb, a 30-asoknak legfontosabb a gyors és kényelmes használat, a 30 év alattiaknak pedig leginkább, hogy az illat ne legyen zavaró. Felhívták a figyelmet arra, hogy

szabadtéri használatkor fontos, hogy senki se hagyjon hátra hulladékot, hogy gyors és kényelmes legyen és ne legyen zavaró az illat.

A JTI hangsúlyozta, hogy hat alapelv határozza meg a dohányzáshoz való hozzáállásukat: nyitottak a dohányzás kockázataival kapcsolatban, a fiatalkorúak hozzáférésének megelőzése, elkötelezettség a csökkentett kockázatú termékek iránt, átláthatóság a termékekkel kapcsolatban, a helyi normák tisztelete valamint a dohányzók és nemdohányzók békés együttélésének támogatása.

Kevésbé égő: így alakul át a dohányipar

A hevített dohánytermékek (HTP) növekvő népszerűségére és a dohányzásról való leszokásra gyakorolt ​​lehetséges hatásukról készítettek tanulmányt a Szöuli Egyetem kutatói. Ebből kiderült, hogy a HTP-k elsősorban a dohányosokat csábítják el a hagyományos cigarettáktól, nem pedig új felhasználókat vonzanak.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.