BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Videó: elindították Kínából a világ legnagyobb autószállító hajóját Európa felé – irigykedve nézi a Szegeden gyárat építő BYD

A legnagyobb kínai autógyártók saját szállítóhajó-flottákat hoztak létre, tovább erősítenék exporttevékenységüket. Amerika aggódva figyeli Kína térnyerését, és a tengeren is folytatja a vámháborút.

Két vadonatúj, Kínában gyártott autószállító hajó indult el első útjára a hét végén, ezzel is demonstrálva az ország járműipari exporttörekvéseinek mértékét. Egyikük, az Anji Ansheng összesen 9500 jármű szállítására alkalmas.

A kínai Anji Ansheng a világ legnagyobb autószállító hajója
A kínai Anji Ansheng a világ legnagyobb autószállító hajója / Fotó: Fang Zhe / Xinhua / AFP

 A SAIC Anji Logistics, az állami tulajdonú SAIC Motor autógyártó logisztikai leányvállalata szerint ezzel ez lett a világ legnagyobb autószállító hajója. Egyébként a korábbi rekorder is kínai volt.

Az SCMP cikke szerint a korábbi kapacitásrekordot a 9200 autó szállítására képes BYD Shenzhen tartotta, amely a múlt hónap végén indult első útjára, Szucsouból Brazíliába. Az Anji Ansheng, a Sanghajból kifutó roll-on/roll-off hajó mintegy 7000 Kínában gyártott járművet szállít Európába.

A SAIC Anji Logistics azt közölte, hogy jelenleg 35 autószállító hajóból álló flottával rendelkezik, amelyből 15 óceánjáró hajó. A cég közleménye szerint nemzetközi hajóflottája jövőre várhatóan 22 hajóra duzzad majd, amely a legfontosabb exportpiacokra, többek között 

  • Mexikóba,
  • valamint Nyugat-Európa,
  • a tágabb mediterrán térség, Dél-Amerika, Délkelet-Ázsia, Óceánia
  • és a Közel-Kelet országaiba irányuló útvonalakat fedezi le.

Kína: élen az autóexportálásban és a hajógyártásban

Kína az elmúlt években a világ legnagyobb autóexportőrévé vált, 2024-ben 23 százalékkal, 6,41 millió járműre emelkedett az export az előző évhez képest.

A másik autószállító hajó, amely csütörtökön kezdte meg első útját, a Yuan Hai Kou nevű roll-on/roll-off hajó mintegy 4000 kínai gyártmányú járművet szállított, amikor Kantonból elindult a Földközi-tenger országaiba, többek között Görögországba, Törökországba, Olaszországba és Tunéziába. A hajó maximális befogadóképessége 7000 autó. Tulajdonosa, a Cosco Shipping Car Carriers 20 hajóból álló flottát üzemeltet, amelyet jövőre 30 hajóra kíván bővíteni.

Üzemanyag: a Mol kihirdeti az új árakat Magyarországon – nincs sok remény, Kínán és Iránon múlik minden

Továbbra is a globális kereskedelmi feszültségek határozzák meg az olajpiaci hangulatot. A befektetők az iráni–amerikai nukleáris tárgyalások eredményére és a kulcsfontosságú kínai gazdasági adatokra figyeltek, idehaza drágulhat a tankolás.

A kínai autóexport gyors növekedése kapacitáshiányhoz vezetett a roll-on/roll-off hajókon, az autógyártók által használt fő szállítási formán. Emiatt a legnagyobb kínai autógyártók, köztük a BYD, a Chery és a SAIC, az elmúlt években saját flottát hoztak létre, hogy ezzel is csökkentsék költségeiket, és stabilizálják működésüket.

Kínának a világ vezető hajóépítőjeként betöltött státusza egyre nagyobb aggodalomra ad okot az Amerikai Egyesült Államok számára. Washington nemrég bejelentette, hogy októbertől magasabb díjakat tervez kivetni az amerikai kikötőkbe befutó, Kínában épített vagy üzemeltetett hajókra. Donald Trump vámháborúja tehát tovább folytatódik.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.