BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Halad a reorganizációval a Volkswagen, de még nem dőlhet hátra

A tavaly decemberi, szakszervezetekkel kötött megállapodásban harmincötezer elbocsátás szerepelt. A Volkswagen most hétezernél jár, és félő, hogy az első eredmények után lefékez.

A Volkswagen még korántsem végzett a cég történelmi lépékű átalakításával, sőt, óriási veszélyt jelent, ha hátradől az első eredmények láttán – modta a cégcsoport pénzügyi vezetője, Arno Antlitz kedden.

Car Manufacturers In Canada
A Volkswagen eddigi lépései nem elegendők / Fotó: NurPhoto via AFP

A Volkswagen tovább csökkenti németországi kapacitásait

Noha decemberben az autógyártó a munkások ellenállásával szembesülve kihátrált azon tervei mögül, hogy több németországi gyárát bezárja, a szakszervezetekkel kötött megállapodás során a munkásoknak is áldozatot kellett hozniuk. A cég németországi kapacitása felét leépíti, és 35 ezerrel csökkenti dolgozói számát. A hónap elején a cég azt állította, hogy 7 ezer fő elbocsátása már meg is történt.

A Financial Times autóipari konferenciáján Antlitz mellett beszélt a cégcsoport Volkswagen márkáját irányító Thomas Schafer is, aki szintén azt hangsúlyozta, hogy még sok a teendő. A cég az elektromosautó-gyártás felé tartó költséges átmenet miatt kényszerül meghúzni a nadrágszíjat, miközben 

az európai kereslet strukturálisan is csökken, és folyamatosan veszít piaci részesedéséből Kínában.

A Volkswagen problémái Németországban és Európában is megkongatták a vészharangot, hiszen rávilágítottak a kínai gyártók elképesztő termelékenységére és a kínai olcsó munkaerő és energia okozta versenyhátrányra. Antlitz szerint ezért a berlini és brüsszeli politikusoknak strukturális reformokon kéne dolgozniuk, amelyek növelik a munkaerőpiac termelékenységét és rugalmasságát, mondván, a cselekvés elmulasztása a nemrég bejelentett német infrastrukturális és hadiipari beruházások sikerét is veszélyezteti.

A legutóbbi negyedévben a Volkswagen Európában már nagyobb sebességre kapcsolt az elektromos autók terén, hiszen megduplázta tisztán elektromos autóinak eladásait az egy évvel korábbihoz képest. Ez azonban a cég haszonkulcsán is nyomot hagyott, amely mindössze 3,7 százalék volt a tavalyi 6 százalékkal szemben. Schafer szerint a Volkswagen márka 2030-ra szeretné elérni a paritást az elektromos és a hagyományos autók haszna között.

A cég kilátásait a Donald Trump által a külföldön gyártott autókra bevezetett vámok is rontják.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.