BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Látják a veszélyt, de csak másoknál a német autóipari beszállítók

Bár a többség szerint zsugorodhat az iparág, saját vállalkozásukat tekintve optimisták a cégvezetők. Sok autóipari beszállító úgy okoskodik, hogy az általuk gyártott alkatrészre hajtáslánctól függetlenül szükség van.

Az autóipari vállalatok kétharmada arra számít, hogy a következő két évben kevesebb cég lesz jelen a piacon – derül ki a Baker Tilly tanácsadó és könyvvizsgáló cég német autóipari beszállítók vezetői körében végzett felméréséből.

Munkanélküliség, foglalkoztatottság: a magyar számok Európában kiemelkedően jók, a közép-európai régióban pedig különösen – ha válságban is van az autóipar és a fontos Németország Volkswagen
Mások helyzetét látják rossznak az autóipari beszállítók / Fotó: DPA Picture-Alliance via AFP

A megkérdezettek 67 százaléka szerint két év múlva kevesebb versenytársuk lesz, és csupán 20 százalék számol azzal, hogy – elsősorban Kínából – új szereplők lépnek be a piacra. Azonban az ázsiai verseny már ma is nagy kihívásnak számít. A válaszadók több mint fele, 51 százaléka már most is behozhatatlan előnyt tulajdonít az ottani vállalatoknak a kulcsfontosságú technológiák terén.

Az autóipari beszállítók a szektor helyzetét borúsan látják, de saját cégükkel kapcsolatban optimisták

Egyértelműen negatívnak ítélik a iparág helyzetét a megkérdezettek, hiszen 79 százalék inkább rossznak vagy nagyon rossznak látja. Saját vállalatuk helyzetét azonban 78 százalék inkább jónak vagy nagyon jónak tartja.

Jannik Bayat, a Baker Tilly szakértője szerint a vélemények drámaian eltérnek egymástól, de míg az iparág felismeri a kockázatokat, saját vállalatukon belül kevesen lépnek fel elég határozottan ezek ellen.

A magas beruházási és költségnyomást 56 százalék nevezte meg legnagyobb kihívásként, de 60 százalék emellett arra is panaszkodott, hogy 

a geopolitikai változások és kereskedelmi konfliktusok miatt nem lehet megalapozott terveket sem készíteni. 

Ugyanakkor 55 százalékuk úgy vélte, hogy az iparág átalakulásának időszaka még a vártnál is gyorsabban fog lezárulni.

A válaszadók túlnyomó többsége, 75 százaléka azonban nem lát veszélyt a saját vállalkozására nézve, hanem úgy véli, hogy saját üzleti modelljük nagyrészt független a hajtástechnológia változásától, mivel az általuk gyártott alkatrészeket ugyanúgy használják az elektromos autókban, mint a belső égésű motorral hajtott modellekben.

A gyártás külföldre áthelyezését csak 17 százalékuk tartja szükségesnek versenyképességük megőrzése érdekében. A felméréshez 100 német autóipari beszállító vezetőjét kérdezte meg a Baker Tilly tanácsadó és könyvvizsgáló cég márciusban és áprilisban.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.