Látják a veszélyt, de csak másoknál a német autóipari beszállítók
Az autóipari vállalatok kétharmada arra számít, hogy a következő két évben kevesebb cég lesz jelen a piacon – derül ki a Baker Tilly tanácsadó és könyvvizsgáló cég német autóipari beszállítók vezetői körében végzett felméréséből.

A megkérdezettek 67 százaléka szerint két év múlva kevesebb versenytársuk lesz, és csupán 20 százalék számol azzal, hogy – elsősorban Kínából – új szereplők lépnek be a piacra. Azonban az ázsiai verseny már ma is nagy kihívásnak számít. A válaszadók több mint fele, 51 százaléka már most is behozhatatlan előnyt tulajdonít az ottani vállalatoknak a kulcsfontosságú technológiák terén.
Az autóipari beszállítók a szektor helyzetét borúsan látják, de saját cégükkel kapcsolatban optimisták
Egyértelműen negatívnak ítélik a iparág helyzetét a megkérdezettek, hiszen 79 százalék inkább rossznak vagy nagyon rossznak látja. Saját vállalatuk helyzetét azonban 78 százalék inkább jónak vagy nagyon jónak tartja.
Jannik Bayat, a Baker Tilly szakértője szerint a vélemények drámaian eltérnek egymástól, de míg az iparág felismeri a kockázatokat, saját vállalatukon belül kevesen lépnek fel elég határozottan ezek ellen.
A magas beruházási és költségnyomást 56 százalék nevezte meg legnagyobb kihívásként, de 60 százalék emellett arra is panaszkodott, hogy
a geopolitikai változások és kereskedelmi konfliktusok miatt nem lehet megalapozott terveket sem készíteni.
Ugyanakkor 55 százalékuk úgy vélte, hogy az iparág átalakulásának időszaka még a vártnál is gyorsabban fog lezárulni.
A válaszadók túlnyomó többsége, 75 százaléka azonban nem lát veszélyt a saját vállalkozására nézve, hanem úgy véli, hogy saját üzleti modelljük nagyrészt független a hajtástechnológia változásától, mivel az általuk gyártott alkatrészeket ugyanúgy használják az elektromos autókban, mint a belső égésű motorral hajtott modellekben.
A gyártás külföldre áthelyezését csak 17 százalékuk tartja szükségesnek versenyképességük megőrzése érdekében. A felméréshez 100 német autóipari beszállító vezetőjét kérdezte meg a Baker Tilly tanácsadó és könyvvizsgáló cég márciusban és áprilisban.


