BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az utolsó láncszemre várnak és összeáll a BYD gigantikus hajóflottája

A BYD a tengeren is őrült tempót diktál. A kínai elektromosautó-gyártó sorozatban állítja üzembe a legalább hétezer autót befogadó hajóit, hogy exportját is maga menedzselhesse. A BYD monstrumai közül egyet szolgálatba állítottak, egyet pedig vízre bocsátottak kedden.

Már csak egyetlen hajó hiányzik a BYD nyolctagúra tervezett autószállító flottájából, miután a társaság megrendelésére készült BYD Zhengzhou-t is tengerre bocsátottak kedden, kerülve minden feltűnést. Egy ekkora, hétezer autót szállítani képes monstrumot azonban nem lehet nem észrevenni, egy kínai vlogger Weibón közzétett drónfotói szerint a hajót Kantonban tették vízre, s a tervek szerint egy hónap múlva csatlakozhat a világ legnagyobb új generációs autógyártójának flottájához. 

BYD Explorer No1
Az első óriáshajó, a BYD Explorer No. 1 tavaly januárban állt szolgálatba / Fotó: NurPhoto via AFP

A hajóról a befogadóképességen túl egyelőre semmilyen adatot sem közölt a megrendelője, de szabad szemmel nézve is a család többi tagjára hajaz, így méretei is hasonlóak lehetnek. Ugyancsak kedden a BYD Changsa – átesve a tengeri próbautakon és tesztelésen – hatodikként hivatalosan is csatlakozott a BYD flottájához, azaz készen áll az első útjára. 

Exportoffenzívájához hajóflottát épített a BYD

Ha a kapacitását nézzük, akkor a flotta nagyobb tagjaihoz tartozik, hiszen gyomrában 9200 gépkocsinak szorítottak helyet, ahogy az év elején üzembe állított BYD Shenzhenen. A BYD Changsa szolgálatra való jelentkezését pár nappal megelőzően, szombaton hajózott ki először rakománnyal megpakoltan a nyílt vízekre a BYD Xi'an, amelybe most hétezer autót rámoltak be, hogy azokat az európai piacra, nevezetesen

  • Belgiumba,
  • Spanyolországba,
  • Olaszországba
  • és az Egyesült Királyságba

szállítsa. BYD Seagull és a BYD Song Plus DM-i modellek lepték el a kikötőt, ezekből állhat a Xi’an 16 szintre bezsúfolt rakománya. Ez a hajó 219,9 méter hosszú, 37,7 méter széles és 19 csomós üzemi sebességgel halad úti célja felé, s szintén 9200 autósra méretezték.

A BYD Xi'an gyomrában 9200 autó fér el, de első útjára csak hétezret vitt magával / Fotó: BYD

A Szegeden óriásgyárat építő és európai központját Budapesten kialakító kínai autógyártó menetrend szerint halad flottaépítési terveivel, már csak egy hajóra vár, az pedig 2026-ra elkészül, s vele együtt lesz nyolc tagú a család, amely átadási sorrendben

  • a BYD Explorer No.1,
  • a BYD Hefei,
  • a BYD Changzhou
  • a BYD Shenzhen,
  • a BYD Xi'an,
  • a BYD Changsa
  • és a BYD Zhengzhou

hajókból áll. Az Explorer közülük a kakukktojás, ez ugyanis nem az autógyártó birtokában van, de számára és igényeinek megfelelően épült. A többi nevében is eltér, a hajókat a BYD egyes gyártóbázisait befogadó városokról, földrajzi egységekről nevezték el.

A logisztikában is az önállósodás a BYD célja

A BYD globális terjeszkedése szempontjából kulcskérdés volt a flotta gyors felépítése és üzembe helyezése, az első négy hajó eddig 70 ezernél is több autót szállított célállomására. Kellett is a sietség, hiszen az export fellendítéséhez és a megrendelők rugalmas kiszolgálásához érdemes volt függetleníteni magukat a logisztikai területen, költséghatékonyabbá téve a szállítást. 

Az idén 800 ezer autót exportálna a BYD, 

amely emellett az ellátandó régiókba, célpiacokra kihelyezett gyárakkal fedné le a keresletet. A cég májusban 382 476 autót értékesített világszerte, ez 15,3 százalékos éves bővülésnek felel meg. Ebből a volumenből 89 047 ment külföldre, ami éves alapon 137 százalékos pluszt takar. A BYD exportja immár hatodik egymást követő hónapra dönt rekordot. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.