Már csak egyetlen hajó hiányzik a BYD nyolctagúra tervezett autószállító flottájából, miután a társaság megrendelésére készült BYD Zhengzhou-t is tengerre bocsátottak kedden, kerülve minden feltűnést. Egy ekkora, hétezer autót szállítani képes monstrumot azonban nem lehet nem észrevenni, egy kínai vlogger Weibón közzétett drónfotói szerint a hajót Kantonban tették vízre, s a tervek szerint egy hónap múlva csatlakozhat a világ legnagyobb új generációs autógyártójának flottájához.
A hajóról a befogadóképességen túl egyelőre semmilyen adatot sem közölt a megrendelője, de szabad szemmel nézve is a család többi tagjára hajaz, így méretei is hasonlóak lehetnek. Ugyancsak kedden a BYD Changsa – átesve a tengeri próbautakon és tesztelésen – hatodikként hivatalosan is csatlakozott a BYD flottájához, azaz készen áll az első útjára.
Ha a kapacitását nézzük, akkor a flotta nagyobb tagjaihoz tartozik, hiszen gyomrában 9200 gépkocsinak szorítottak helyet, ahogy az év elején üzembe állított BYD Shenzhenen. A BYD Changsa szolgálatra való jelentkezését pár nappal megelőzően, szombaton hajózott ki először rakománnyal megpakoltan a nyílt vízekre a BYD Xi'an, amelybe most hétezer autót rámoltak be, hogy azokat az európai piacra, nevezetesen
szállítsa. BYD Seagull és a BYD Song Plus DM-i modellek lepték el a kikötőt, ezekből állhat a Xi’an 16 szintre bezsúfolt rakománya. Ez a hajó 219,9 méter hosszú, 37,7 méter széles és 19 csomós üzemi sebességgel halad úti célja felé, s szintén 9200 autósra méretezték.
A Szegeden óriásgyárat építő és európai központját Budapesten kialakító kínai autógyártó menetrend szerint halad flottaépítési terveivel, már csak egy hajóra vár, az pedig 2026-ra elkészül, s vele együtt lesz nyolc tagú a család, amely átadási sorrendben
hajókból áll. Az Explorer közülük a kakukktojás, ez ugyanis nem az autógyártó birtokában van, de számára és igényeinek megfelelően épült. A többi nevében is eltér, a hajókat a BYD egyes gyártóbázisait befogadó városokról, földrajzi egységekről nevezték el.
A BYD globális terjeszkedése szempontjából kulcskérdés volt a flotta gyors felépítése és üzembe helyezése, az első négy hajó eddig 70 ezernél is több autót szállított célállomására. Kellett is a sietség, hiszen az export fellendítéséhez és a megrendelők rugalmas kiszolgálásához érdemes volt függetleníteni magukat a logisztikai területen, költséghatékonyabbá téve a szállítást.
Az idén 800 ezer autót exportálna a BYD,
amely emellett az ellátandó régiókba, célpiacokra kihelyezett gyárakkal fedné le a keresletet. A cég májusban 382 476 autót értékesített világszerte, ez 15,3 százalékos éves bővülésnek felel meg. Ebből a volumenből 89 047 ment külföldre, ami éves alapon 137 százalékos pluszt takar. A BYD exportja immár hatodik egymást követő hónapra dönt rekordot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.