Az Európai Bizottság csütörtökönként teszi közzé az átlagos benzin- és gázolajárakat az Európai Unió mind a 27 országában és a legfrissebb adatok szerint Németország jóval magasabb árat fizet literenként mind a benzinért (1,72 euró), mind a gázolajért (1,55 euró), mint az uniós átlag. Utóbbi a benzin esetében literenként 1,61 euró, míg a gázolaj literje átlagosan 1,48 euróba kerül az unióban.
A német Merkur kiemeli, hogy a benzin csak Görögországban, Hollandiában és Dániában drágább, míg a gázolaj esetében a Németországnál drágább országok sora Belgium, Dánia, Finnország, Írország és Hollandia.
A németek azonban még rosszabbul állnak az elektromos autók töltése terén, ahol az ország egész Európa legdrágábbjának bizonyult az ír összehasonlító oldal, a Switcher.ie adatai szerint, mely nemcsak az unió, de összesen 38 ország adatait hasonlítja össze, köztük Törökországét is.
A portál tanulmánya szerint Németországban 1 kilowattóra áramért 39 eurócentet kell fizetni, így egy teljes töltés átlagosan 25,73 euró,
100 kilométer megtétele pedig 7,06 euróba kerül.
A második helyen Dánia érkezik kilowattóránként 38 eurócenttel, a teli akkumulátor ára így 24,56 euróba, 100 kilométer megtétele pedig 6,74 euróba kerül. Ezután Írország jön 37 eurócent/kilowattóra árral, ami a teletöltött akkumulátor esetében 24,14, a 100 kilométernél pedig 6,62 eurós árat eredményez.
Ezután azonban már jóval olcsóbb árak jönnek, Belgium, Csehország és Ciprus elektromos autósai egyaránt 343 centet fizetnek kWh-nként, majd Olaszország és Lichtenstein következik, 31 centtel, míg Franciaországban az áram 29 centbe kerül. A tizedik helyezett Finnország pedig már csak 27 centet fizet egy kilowattóra áramért, ami jóval alacsonyabb, mint a német ár.
Azokban az országokban, ahol az elektromos autók kevésbé népszerűek, még kevesebbet kell fizetni. A legolcsóbb Törökországban egy kWh áram mindössze 6 centbe kerül, így a teli akkumulátor ára is csak 4,05 euró, 100 kilométer megtétele pedig csak 1,11 euróba kerül. Ennél Georgia (7 cent), Koszovó (8 cent) vagy Bosnia-Hercegovina ( 9 cent) sem fizet lényegesen többet.
Az európai átlagár 21 cent/kilowattóra.
A magas német árak az elektromos autók töltéséért azonban nem meglepőek, ugyanis a benzinhez és a gázolajhoz hasonlóan ezeket az árakat is magas adók hajtják, amit még a különböző áramszolgáltatási díjak és egyebek is tetéznek, ám végül mindent a fogyasztó fizet meg.
Németország az európai áramárakban is az első helyen áll az Eurostat adatai szerint, és a Switcher.ie is ezeket az árakat használta az elektromos töltési árak meghatározásakor is. Az unióban a legolcsóbb Magyarországon az áram, ahol az csak 10,3 cent/kilowattóra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.