Így úszta meg az indiai légikatasztrófát egy férfi
A felszállás után lezuhant Air India-gép fedélzetén 244-en tartózkodtak, de csak egy utas élte túl a katasztrófát. Vishwash Kumar Ramesh csodával határos megmenekülése elsősorban a férfi hihetetlen szerencséjének köszönhető, de szerepet játszott az is, hogy melyik helyen ült a repülőgépen.

A túléléshez vezető szék
Ramesh a családjához utazott volna haza Leicesterbe, és a repülőgép 11A székén ült, amely a másodosztály elején, az ablak mellett található, és elhelyezkedésének köszönhetően még extra lábtere is van. A hely nagy szerepet játszhatott abban, hogy Ramesh túlélte a Boeing 787-8 Dreamliner lezuhanását, pedig az a légiipari szakértők szerint nem túlélhető katasztrófa volt.
Egy épített környezetben, teli üzemanyagtartályokkal lezuhanó repülőgép katasztrófája után az egyetlen túlélő is csodával határos. Becslések szerint mintegy 60 tonna kerozin kapott lángra a gép földbe csapódása után – írja a The Telegraph.
Edwin Galea, a Greenwichi Egyetem tűzvédelmi mérnökcsoportjának vezetője egy 2006-os tanulmányban a túlélhető repülőszerencsétlenségeket vizsgálva arra a következtetésre jutott, hogy a kijárathoz közeli öt sorban ülőknek van a legnagyobb esélyük, hogy életben maradjanak. Ezen a területen kívül azonban már a halál a valószínűbb kimenetel.
Nem biztos, hogy minden repülőszerencsétlenség esetében ez a nyerő hely
Azonban nincs olyan szék, amely kifejezetten a legjobb választás lenne a túlélés szempontjából, hiszen nagyon sok múlik a baleset körülményein. A vészkijárathoz közeli, ablak melletti szék, amivel szemben a gép legénységének egy tagja ült felszálláskor, azonban jó esélyeket kínál. Általában a vészkijáratot is a legénység ezen tagja nyitja ki, bár most nem tudni, hogy Ramesh hogyan jutott ki a gépből.
A 11A előnye az is, hogy a törzs úgynevezett szárnydobozánál található, ahol a szárny és a törzs találkozik, ez a repülők legerősebb része.
A szerencse szerepe azonban túlbecsülhetetlen, hiszen ha csak a szék elhelyezkedésén múlt volna, akkor a 11B vagy a 12A szék utasa is megmenekülhetett volna.
A Világgazdaság is megírta, hogy megkezdődött a Boeing 787 típusú repülőgépek ellenőrzése.
Az indiai légikatasztrófa után az érintett géptípusból nyolcat már átvizsgáltak, és azonnali sürgősséggel mindet átvizsgálják.


