A felszállás után lezuhant Air India-gép fedélzetén 244-en tartózkodtak, de csak egy utas élte túl a katasztrófát. Vishwash Kumar Ramesh csodával határos megmenekülése elsősorban a férfi hihetetlen szerencséjének köszönhető, de szerepet játszott az is, hogy melyik helyen ült a repülőgépen.
Ramesh a családjához utazott volna haza Leicesterbe, és a repülőgép 11A székén ült, amely a másodosztály elején, az ablak mellett található, és elhelyezkedésének köszönhetően még extra lábtere is van. A hely nagy szerepet játszhatott abban, hogy Ramesh túlélte a Boeing 787-8 Dreamliner lezuhanását, pedig az a légiipari szakértők szerint nem túlélhető katasztrófa volt.
Egy épített környezetben, teli üzemanyagtartályokkal lezuhanó repülőgép katasztrófája után az egyetlen túlélő is csodával határos. Becslések szerint mintegy 60 tonna kerozin kapott lángra a gép földbe csapódása után – írja a The Telegraph.
Edwin Galea, a Greenwichi Egyetem tűzvédelmi mérnökcsoportjának vezetője egy 2006-os tanulmányban a túlélhető repülőszerencsétlenségeket vizsgálva arra a következtetésre jutott, hogy a kijárathoz közeli öt sorban ülőknek van a legnagyobb esélyük, hogy életben maradjanak. Ezen a területen kívül azonban már a halál a valószínűbb kimenetel.
Azonban nincs olyan szék, amely kifejezetten a legjobb választás lenne a túlélés szempontjából, hiszen nagyon sok múlik a baleset körülményein. A vészkijárathoz közeli, ablak melletti szék, amivel szemben a gép legénységének egy tagja ült felszálláskor, azonban jó esélyeket kínál. Általában a vészkijáratot is a legénység ezen tagja nyitja ki, bár most nem tudni, hogy Ramesh hogyan jutott ki a gépből.
A 11A előnye az is, hogy a törzs úgynevezett szárnydobozánál található, ahol a szárny és a törzs találkozik, ez a repülők legerősebb része.
A szerencse szerepe azonban túlbecsülhetetlen, hiszen ha csak a szék elhelyezkedésén múlt volna, akkor a 11B vagy a 12A szék utasa is megmenekülhetett volna.
A Világgazdaság is megírta, hogy megkezdődött a Boeing 787 típusú repülőgépek ellenőrzése.
Az indiai légikatasztrófa után az érintett géptípusból nyolcat már átvizsgáltak, és azonnali sürgősséggel mindet átvizsgálják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.