BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Debrecenben akkumulátorgyárat építő CATL nem hagyja élni Elon Muskot: a Tesla új kínai riválist kap

Az akkumulátorgyártó cég két másik kínai óriással fog össze, hogy kereskedelmi sikerre vigye az önvezető technológiát. A CATL és társai egy kiugró gyorsasággal bővülő piacot céloztak meg a robotaxival.

A Debrecenben is gyárat építő CATL újabb vállalkozásba vágja a fejszéjét, és úgy döntött, hogy meghódítja a robotaxik világát is egy új vegyesvállalattal, amelyet a Helloval és az Ant Grouppal közösen hozott létre.

Illustration CATL
A CATL óriási piacot hódíthat meg a robotaxival / Fotó: Cfoto via AFP

A világ vezető akkumulátorgyártó vállalkozása és partnerei Shanghai Zaofu Intelligent Technology Co., Ltd. néven, 1,288 milliárd jüan (63 milliárd forint) jegyzett tőkével hozták létre a vállalkozást – jelenti a Car News China. A cég a kutatás-fejlesztésre, a biztonságos alkalmazásra és a 4-es szintű önvezető technológia kereskedelmi megvalósításra fog összpontosítani. A céget hétfőn jegyezték be Sanghajban, egy nappal azután, hogy sok-sok év késés után a Tesla robotaxi-szolgáltatása is elindult Austin városában.

Mindegyik vállalat tud mit hozzáadni a robotaxi sikeréhez

A vegyesvállalatba a felek együttesen több mint 3 milliárd jüant fektettek be. Az összefogást a cégek még korábban hozták tető alá, amikor stratégiai megállapodásról írtak alá egyezséget áprilisban Hangcsouban. A megállapodás értelmében mindegyik cég erősségeit és technológiai tudását felhasználják a 4-es szintű önvezetés elérése, valamint biztonságossága és megbízhatósága érdekében. 

A tervek között a kereskedelmi alkalmazás és ökoszisztéma létrehozása is szerepel.

Az eredetileg közösségi bicikliket üzemeltető Hello ma már mobilitási szolgáltatások széles körét kínálja, és igyekszik Kínán kívül is terjeszkedni, miközben a mesterséges intelligencia mély alkalmazását hirdeti a mobilitási szektorban. A cégnek már a robotaxi-szolgáltatások területén is sikerült tapasztalatokat felhalmoznia, ennek megfelelően a cég már jelentős szakértelemre is szert tett a robotaxi-fejlesztések területén.

Az elsősorban fizetési megoldásokkal foglalkozó Ant Group szintén nagy hangsúlyt fektet alapvető mesterségesintelligencia-technológiák felfedezésére és kutatására, így jól áll olyan területeken, mint a nagy nyelvi modellek vagy a megerősítő tanulás, de fizetési szolgáltatóként az adatbiztonságban is erős és széles körű támogatást nyújt majd a Hello önvezető üzletágának fejlesztéséhez.

A CATL az akkumulátorok fejlesztésében piacvezető, de intelligens gördeszkaalvázat is fejleszt, támogatva az alváz és az intelligens vezetési modulok integrációját, ami biztos alapot nyújthat az önvezetés fejlesztéséhez.

A kínai robotaxipiac óriási robbanás előtt áll a Goldman Sachs egy múlt havi jelentése szerint, a Wall Street-i bank szerint ugyanis ma már nem az a kérdés, hogy a 4-es szintű önvezető technológia készen áll-e az országban, hanem az, hogy a fejlesztéseket hogyan fogják a vállalatok készpénzre váltani. A befektetési bank szerint 

az idén várhatóan 54 millió dolláros piac 2035-re akár a 47 milliárd dolláros szintet is elérheti, ami egy évtized alatt csaknem ezerszeres növekedés lenne.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.