A Debrecenben akkumulátorgyárat építő CATL nem hagyja élni Elon Muskot: a Tesla új kínai riválist kap
A Debrecenben is gyárat építő CATL újabb vállalkozásba vágja a fejszéjét, és úgy döntött, hogy meghódítja a robotaxik világát is egy új vegyesvállalattal, amelyet a Helloval és az Ant Grouppal közösen hozott létre.

A világ vezető akkumulátorgyártó vállalkozása és partnerei Shanghai Zaofu Intelligent Technology Co., Ltd. néven, 1,288 milliárd jüan (63 milliárd forint) jegyzett tőkével hozták létre a vállalkozást – jelenti a Car News China. A cég a kutatás-fejlesztésre, a biztonságos alkalmazásra és a 4-es szintű önvezető technológia kereskedelmi megvalósításra fog összpontosítani. A céget hétfőn jegyezték be Sanghajban, egy nappal azután, hogy sok-sok év késés után a Tesla robotaxi-szolgáltatása is elindult Austin városában.
Mindegyik vállalat tud mit hozzáadni a robotaxi sikeréhez
A vegyesvállalatba a felek együttesen több mint 3 milliárd jüant fektettek be. Az összefogást a cégek még korábban hozták tető alá, amikor stratégiai megállapodásról írtak alá egyezséget áprilisban Hangcsouban. A megállapodás értelmében mindegyik cég erősségeit és technológiai tudását felhasználják a 4-es szintű önvezetés elérése, valamint biztonságossága és megbízhatósága érdekében.
A tervek között a kereskedelmi alkalmazás és ökoszisztéma létrehozása is szerepel.
Az eredetileg közösségi bicikliket üzemeltető Hello ma már mobilitási szolgáltatások széles körét kínálja, és igyekszik Kínán kívül is terjeszkedni, miközben a mesterséges intelligencia mély alkalmazását hirdeti a mobilitási szektorban. A cégnek már a robotaxi-szolgáltatások területén is sikerült tapasztalatokat felhalmoznia, ennek megfelelően a cég már jelentős szakértelemre is szert tett a robotaxi-fejlesztések területén.
Az elsősorban fizetési megoldásokkal foglalkozó Ant Group szintén nagy hangsúlyt fektet alapvető mesterségesintelligencia-technológiák felfedezésére és kutatására, így jól áll olyan területeken, mint a nagy nyelvi modellek vagy a megerősítő tanulás, de fizetési szolgáltatóként az adatbiztonságban is erős és széles körű támogatást nyújt majd a Hello önvezető üzletágának fejlesztéséhez.
A CATL az akkumulátorok fejlesztésében piacvezető, de intelligens gördeszkaalvázat is fejleszt, támogatva az alváz és az intelligens vezetési modulok integrációját, ami biztos alapot nyújthat az önvezetés fejlesztéséhez.
A kínai robotaxipiac óriási robbanás előtt áll a Goldman Sachs egy múlt havi jelentése szerint, a Wall Street-i bank szerint ugyanis ma már nem az a kérdés, hogy a 4-es szintű önvezető technológia készen áll-e az országban, hanem az, hogy a fejlesztéseket hogyan fogják a vállalatok készpénzre váltani. A befektetési bank szerint
az idén várhatóan 54 millió dolláros piac 2035-re akár a 47 milliárd dolláros szintet is elérheti, ami egy évtized alatt csaknem ezerszeres növekedés lenne.


