BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Debrecenben akkumulátorgyárat építő CATL nem hagyja élni Elon Muskot: a Tesla új kínai riválist kap

Az akkumulátorgyártó cég két másik kínai óriással fog össze, hogy kereskedelmi sikerre vigye az önvezető technológiát. A CATL és társai egy kiugró gyorsasággal bővülő piacot céloztak meg a robotaxival.

A Debrecenben is gyárat építő CATL újabb vállalkozásba vágja a fejszéjét, és úgy döntött, hogy meghódítja a robotaxik világát is egy új vegyesvállalattal, amelyet a Helloval és az Ant Grouppal közösen hozott létre.

Illustration CATL
A CATL óriási piacot hódíthat meg a robotaxival / Fotó: Cfoto via AFP

A világ vezető akkumulátorgyártó vállalkozása és partnerei Shanghai Zaofu Intelligent Technology Co., Ltd. néven, 1,288 milliárd jüan (63 milliárd forint) jegyzett tőkével hozták létre a vállalkozást – jelenti a Car News China. A cég a kutatás-fejlesztésre, a biztonságos alkalmazásra és a 4-es szintű önvezető technológia kereskedelmi megvalósításra fog összpontosítani. A céget hétfőn jegyezték be Sanghajban, egy nappal azután, hogy sok-sok év késés után a Tesla robotaxi-szolgáltatása is elindult Austin városában.

Mindegyik vállalat tud mit hozzáadni a robotaxi sikeréhez

A vegyesvállalatba a felek együttesen több mint 3 milliárd jüant fektettek be. Az összefogást a cégek még korábban hozták tető alá, amikor stratégiai megállapodásról írtak alá egyezséget áprilisban Hangcsouban. A megállapodás értelmében mindegyik cég erősségeit és technológiai tudását felhasználják a 4-es szintű önvezetés elérése, valamint biztonságossága és megbízhatósága érdekében. 

A tervek között a kereskedelmi alkalmazás és ökoszisztéma létrehozása is szerepel.

Az eredetileg közösségi bicikliket üzemeltető Hello ma már mobilitási szolgáltatások széles körét kínálja, és igyekszik Kínán kívül is terjeszkedni, miközben a mesterséges intelligencia mély alkalmazását hirdeti a mobilitási szektorban. A cégnek már a robotaxi-szolgáltatások területén is sikerült tapasztalatokat felhalmoznia, ennek megfelelően a cég már jelentős szakértelemre is szert tett a robotaxi-fejlesztések területén.

Az elsősorban fizetési megoldásokkal foglalkozó Ant Group szintén nagy hangsúlyt fektet alapvető mesterségesintelligencia-technológiák felfedezésére és kutatására, így jól áll olyan területeken, mint a nagy nyelvi modellek vagy a megerősítő tanulás, de fizetési szolgáltatóként az adatbiztonságban is erős és széles körű támogatást nyújt majd a Hello önvezető üzletágának fejlesztéséhez.

A CATL az akkumulátorok fejlesztésében piacvezető, de intelligens gördeszkaalvázat is fejleszt, támogatva az alváz és az intelligens vezetési modulok integrációját, ami biztos alapot nyújthat az önvezetés fejlesztéséhez.

A kínai robotaxipiac óriási robbanás előtt áll a Goldman Sachs egy múlt havi jelentése szerint, a Wall Street-i bank szerint ugyanis ma már nem az a kérdés, hogy a 4-es szintű önvezető technológia készen áll-e az országban, hanem az, hogy a fejlesztéseket hogyan fogják a vállalatok készpénzre váltani. A befektetési bank szerint 

az idén várhatóan 54 millió dolláros piac 2035-re akár a 47 milliárd dolláros szintet is elérheti, ami egy évtized alatt csaknem ezerszeres növekedés lenne.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.