A japán Toyota Motor megkezdte annak az üzemnek az építését a kínai Sanghajban, ahol elektromos Lexus autókat fognak gyártani. A létesítményben akkumulátorfejlesztő és -gyártó bázis is lesz. A tervek szerint az üzem 2027-ben kezdi meg a gyártást, a kezdeti szakaszban kapacitása évi százezer autó lesz.
A sanghaji hatóságok és a Toyota képviselői stratégiai együttműködési megállapodást írtak alá az április végén megrendezett nemzetközi Sanghaji Autószalonon. A japán autógyártó akkor azt közölte, hogy 14,6 milliárd jüant (több mint 2 milliárd dollár) tervez befektetni egy sanghaji üzem építésébe.
Mint a Világgazdaság korábban megírta, az elmúlt években, a technológia rohamos fejlődését kihasználva és valamilyen szinten az éghajlatváltozás következményeire is reflektálva, több olyan grandiózus projekt is indult, amely a semmiből szeretne felépíteni egy okosvárost.
A Woven City a Toyota úttörő filozófiájának, a folyamatos fejlesztésnek, más néven a kaizennek a városi kiterjesztéseként írható körül, amely a dolgozókat tekinti az igazi innováció forrásának, lehetővé téve, hogy a lakosok aktívan alakítsák és építsék közösségüket. A város épületei elsősorban fenntartható, szén-dioxid-semleges fából épülnek, és napelemekkel vannak ellátva. A kritikus infrastruktúrát, beleértve az áram-, víz- és internetkábeleket, a biztonság és az esztétikum fokozása érdekében a föld alá telepítették. A város 14 épületét mintegy 25 ezer négyzetméternyi alagút segítségével kötik össze.
A Woven City folyamatosan monitorozza a városban zajló folyamatokat. Az érzékelők sűrű hálózata a gyalogosforgalomtól kezdve az energiafogyasztáson és a környezeti paramétereken át a közterületek használatáig szinte mindent nyomon követ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.