BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Új sebességrekordot döntött a német szupervonat: ilyen lesz a jövő vasútja – videó

Elérte az óránként 405 kilométeres sebességet az ICE tesztvonata a Deutsche Bahn és a Siemens Mobility együttműködésében. Az új sebességi rekord az Erfurt–Lipcse/Halle vonalon született.

A Deutsche Bahn (DB) és a Siemens Mobility egy ICE tesztvonattal 405,0 kilométeres óránkénti sebességet ért el az Erfurt és Lipcse/Halle közötti nagysebességű vasútvonalon. A sebességi rekord kapcsán azonban a Siemens Mobility közleménye kiemeli, hogy a 300 kilométer/órásnál gyorsabb vonatfutások rendkívül ritkák a német vasúthálózaton, és kizárólag a tesztelést szolgálják.

sebességi rekord
A sebességi rekord egy teszt során született / Fotó: Siemens Mobility

Tapasztalatok sorával szolgáltak a sebességi rekord adatai

A Valero Novo tesztjármű sikeres tesztje Thomas Graetz, a Siemens Mobility nagy sebességű és InterCity-vonatokért felelős alelnöke szerint világosan mutatja a cég legújabb generációs nagy sebességű vonatainak teljesítőképességét. A teszt során a Siemens Mobility mélyreható ismereteket kívánt szerezni az akusztika, aerodinamika és menetdinamika terén extrém sebességeknél. Ezt a DB InfraGO-val és a DB Systemtechnikkel történő kiváló együttműködéssel érte el. „A Velaro Novo forradalmasítani fogja a vasúti technológiát, új mércét állítva a kapacitás, hatékonyság és gazdaságosság terén. Az ilyen innovációk kulcsfontosságúak a fenntartható és jövőorientált mobilitás szempontjából” – jelentette ki.

„Ma egy ICE gyorsabban haladt, mint előtte valaha az Erfurt–Lipcse/Halle vonalon. A 405,0 kilométer/órás új csúcssebesség megerősíti ennek a nagy sebességű útvonalnak a kiváló infrastruktúráját: tíz év folyamatos üzem után is képesek vagyunk ilyen sebességgel közlekedni bármiféle módosítás nélkül” – idézi a Siemens Mobility közleménye Philipp Naglt, a DB InfraGO AG vezérigazgatóját, aki a június végi teszt után nyilatkozott. Szerinte ez bizonyítja, hogy az infrastruktúrába történő beruházások adják

  • a megbízható,
  • a fenntartható
  • és nagy kapacitású mobilitás, valamint logisztika alapját

generációkon át. A tesztfutások kulcsfontosságú adatokat szolgáltatnak a nagy sebességű vonalak felújításához és karbantartásához, valamint a nagy sebességű vonatok műszaki fejlesztéséhez. Mindez végső soron az utasok javát szolgálja.

A begyűjtött fontos megállapítást emelte ki egyebek mellett Hiie-Mai Unger, a DB Systemtechnik igazgatótanácsának elnöke is. Ezekre cége az akusztika, az aerodinamika, a menetdinamika és a vonat-pálya kölcsönhatás terén tett szert, extrém sebességnél. Az eredmények felhasználhatók a további pályafelújításoknál és segítenek optimalizálni a vasúti üzemet, különösen a nagy sebességű közlekedésben.

Előbb a teszt, csak utána az utasforgalom

Az ICE-S, a DB Systemtechnik mérővonatát elsősorban új vonalak tesztelésére, az infrastruktúra ellenőrzésére és különféle nagy sebességű tesztekre használják. A nagy sebességű vonalak üzemeltetési feltételeinek pontos elemzéséhez és optimalizálásához kiterjedt mérési technológiával van felszerelve. Ezáltal az ICE-S kulcsfontosságú szerepet játszik a német nagy sebességű vasúthálózat teljesítményének fejlesztésében és biztosításában.

Úgy gyorsabb, hogy kevesebb energiát használt

A Siemens Mobility új Velaro Novo modellje a korábbi három Velaro-generáció következetes továbbfejlesztése. Számos részletinnováció révén rendkívül hatékony járművé vált: akár 30 százalékkal is kevesebb energiát fogyaszt, miközben jelentősen csökkenti a beruházási és karbantartási költségeket. Ugyanakkor az ülőhelyek száma 10 százalékkal nőtt. Széles konfigurációs lehetőségeket kínál.

Élesben csak komótosan, háromszázzal

A német ICE vonatok normál üzemben legfeljebb 300 kilométer/óra sebességgel közlekednek, és csak speciálisan kialakított nagy sebességű vonalakon. Ilyen a Berlin–München vagy a Köln–Frankfurt vonal.

Az Erfurt–Lipcse/Halle vonal a German Unity Transport Project 8. számú (VDE 8) része, 2015-ben helyezték üzembe, és nagy sebességű közlekedésre tervezték. A tesztfutások előtt a szakértők alaposan átvizsgálták, és megállapították, hogy továbbra is kiváló állapotban van. A teszt után lezárták karbantartás és optimalizálás céljából, amely a tervek szerint  július 12-ig tart. A munka során többek között különösen alacsony karbantartásigényű hídtartókat szerelnek be. A vonatforgalmat ezalatt párhuzamos vonalra terelik, a terelések szerepelnek a hivatalos menetrendekben.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.