BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lemaradt Kínában a Volkswagen, mint a borravaló, bezárja a gyárat

A német autógyártó sokáig piacvezető volt Kínában, ám az elektromos átállásról csúnyán lemaradt. A Volkswagen ezért kénytelen bezárni nancsingi gyárát.

Bezárja a kínai SAIC autógyártóval közösen üzemeltetett nancsingi gyárát a Volkswagen, miután a német vállalat folyamatosan veszít piaci részesedéséből a világ legnagyobb autópiacán.

SAIC Volkswagen Nanjing Plant
A Volkswagen és a SAIC óriási nancsingi gyára / Fotó: Cfoto via AFP

A Volkswagen már korábban leállította a termelést a nancsingi gyárban

A Reuters összefoglalója szerint az üzemben már korábban leállt a termelés, a bezárás pedig fokozatosan zajlik majd az év második felében. A termelés leállítását a német autógyártó egyik szóvivője is megerősítette, hozzátéve, hogy a cég kínai partnerével, a SAIC-kal közösen működtetett kínai gyárak közül többet most átállítanak elektromos autók gyártására, vagy ez már meg is történt.

A nancsingi gyár bezárásáról szóló tervek már szeptemberben megjelentek a sajtóban, így a Volkswagen a Passat modell gyártását is egy másik, közeli gyárba helyezi át, amely Nancsinghoz hasonlóan ugyancsak Hszingcsu tartományban van.

Az elektromos autók terén lemaradt a német autógyártó

A Volkswagen sokáig a legsikeresebb autógyártó volt Kínában, ám az elektromos autók terjedésének hullámát nem lovagolta meg, így egyre inkább veszít piaci részesedéséből az országban. A német cég olyan partnerekkel, mint a SAIC vagy az Xpeng, igyekszik fordítani a szerencséjén, ám eddig kevés sikerrel. Bár az idei második negyedévben a Volkswagen képes volt eladásait éves szinten 2,8 százalékkal növelni Kínában, 

az ázsiai országban egyre fontosabb elektromos autókból harmadával kevesebbet adott el, mint tavaly.

Bár a német autógyártó Európában talán elkezdte stabilizálni a helyzetét, a tavalyi év végén a cégvezető Oliver Blume arról beszélt, hogy Kínában is a költségek lefaragásával, valamint a Kínából Kínának elv alkalmazásával nyerheti vissza a versenyképességét. A cég helyzetét nehezítik a Donald Trump által bevezetett autóipari vámok is, megtörve a vállalat lendületét az észak-amerikai piacon. A Volkswagen európai gyáraiból pedig lehet, hogy többet kínai cégek vehetnek meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.