BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lemaradt Kínában a Volkswagen, mint a borravaló, bezárja a gyárat

A német autógyártó sokáig piacvezető volt Kínában, ám az elektromos átállásról csúnyán lemaradt. A Volkswagen ezért kénytelen bezárni nancsingi gyárát.

Bezárja a kínai SAIC autógyártóval közösen üzemeltetett nancsingi gyárát a Volkswagen, miután a német vállalat folyamatosan veszít piaci részesedéséből a világ legnagyobb autópiacán.

SAIC Volkswagen Nanjing Plant
A Volkswagen és a SAIC óriási nancsingi gyára / Fotó: Cfoto via AFP

A Volkswagen már korábban leállította a termelést a nancsingi gyárban

A Reuters összefoglalója szerint az üzemben már korábban leállt a termelés, a bezárás pedig fokozatosan zajlik majd az év második felében. A termelés leállítását a német autógyártó egyik szóvivője is megerősítette, hozzátéve, hogy a cég kínai partnerével, a SAIC-kal közösen működtetett kínai gyárak közül többet most átállítanak elektromos autók gyártására, vagy ez már meg is történt.

A nancsingi gyár bezárásáról szóló tervek már szeptemberben megjelentek a sajtóban, így a Volkswagen a Passat modell gyártását is egy másik, közeli gyárba helyezi át, amely Nancsinghoz hasonlóan ugyancsak Hszingcsu tartományban van.

Az elektromos autók terén lemaradt a német autógyártó

A Volkswagen sokáig a legsikeresebb autógyártó volt Kínában, ám az elektromos autók terjedésének hullámát nem lovagolta meg, így egyre inkább veszít piaci részesedéséből az országban. A német cég olyan partnerekkel, mint a SAIC vagy az Xpeng, igyekszik fordítani a szerencséjén, ám eddig kevés sikerrel. Bár az idei második negyedévben a Volkswagen képes volt eladásait éves szinten 2,8 százalékkal növelni Kínában, 

az ázsiai országban egyre fontosabb elektromos autókból harmadával kevesebbet adott el, mint tavaly.

Bár a német autógyártó Európában talán elkezdte stabilizálni a helyzetét, a tavalyi év végén a cégvezető Oliver Blume arról beszélt, hogy Kínában is a költségek lefaragásával, valamint a Kínából Kínának elv alkalmazásával nyerheti vissza a versenyképességét. A cég helyzetét nehezítik a Donald Trump által bevezetett autóipari vámok is, megtörve a vállalat lendületét az észak-amerikai piacon. A Volkswagen európai gyáraiból pedig lehet, hogy többet kínai cégek vehetnek meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.