Százharminc éve, 1895. szeptember 8-án halt meg Adam Opel. Egy lakatosmester fiaként született 1837. május 9-én. Az apja műhelyében töltött inasévek után húszévesen, az akkori szokásoknak megfelelőn európai vándorútra indult, hogy ismereteit gyarapítsa.
Tapasztalataiból azt a következtetést szűrte le, hogy az embereknek két dologra lesz mindig szükségük: ételre és ruhára. Szakmájához a második állt közelebb, úgy döntött, hogy az akkoriban újdonságnak számító varrógépekkel fog foglalkozni. Az Opel gyár tehát nem járművekkel kezdte, a kerékpárok és az autók csak később jelentek meg a kínálatban. A varrógépgyártást fokozatosan leépítették, s bár kísérleteztek a régi termékvonal megújításával, motorkerékpár gyártásával, végül a gépkocsik mellett kötelezték el magukat. Az amerikai General Motors 1929-ben megvásárolta a gyárat, amely 2021 óta a Stellantis leányvállalata.
Adam Opel maga nem érte meg, hogy az általa alapított gyár autók gyártásával is foglalkozni kezdjen, 1895. szeptember 8-án tífuszban meghalt. A nevét viselő járművek azonban idehaza a ma is a legnépszerűbb használtautó-típusok között vannak.
Havi és éves összehasonlításban is nőtt a használt autók iránti érdeklődés – ezt mutatják a Használtautó.hu legfrissebb, 2025 augusztusára vonatkozó adatai. A kivitelek közötti sorrend változott, és a kombik háttérbe szorultak, viszont a legkeresettebb modellek listája és sorrendje nem változott érdemben.
Az Opel Astra továbbra is a legkeresettebb autó,
ahogy utána a Suzuki Swift, a Volkswagen Golf, a Ford Focus, a Volkswagen Passat is tartja a helyét már hosszú ideje.
Ami a hazai gyártást illeti, érdemes megemlíteni, az első Astrát – amelyet az Opel a budapesti Közlekedési Múzeumnak ajándékozott – 1998-ig, ameddig a hazai gyártás tartott, több mint 80 ezer követte. Ami pedig az eladásokat illeti, a 2024-es év egészében az Opel 3431 új autót adott el Magyarországon, ezzel a piaci részesedése 2,82 százalék volt a 2024. január-december időszakra vonatkozóan. Az Opel megőrizte kilencedik helyét a magyarországi újautó-eladási rangsorban, és kiemelkedő sikereket ért el a kishaszonjárművek kategóriájában, ahol ötödik helyen végzett 1407 eladott darabbal.
A teljes cikk az Origo oldalán olvasható el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.