Mint ismeretes, idén júliusban menesztette a gárdát húsz éven át irányító csapatfőnökét a Forma–1-ben szereplő Red Bull Racing. Christian Hornert akkor ugyan már felmentették a csapatvezetői teendők alól, de hivatalosan azóta is a Red Bull alkalmazásában állt, az elválás konkrét részleteiről mostanra sikerült megegyezniük a feleknek.
Az istálló hivatalos közleménye ugyan konkrét összeget nem említ, Hornert egybehangzó sajtóhírek szerint busás végkielégítéssel kárpótolja a csapat: a BBC úgy értesült, hogy körülbelül 60 millió euró (forintra átszámítva 23 milliárd) üti a brit szakember markát, a holland De Telegraaf is hasonló összegről ír, míg a Planet F1 úgy tudja, hogy ennél is többen, 85 millió dollárban (33 milliárd forint) állapodtak meg.
A De Telegraaf azt is közölte, hogy Horner az egyezség értelmében a kirúgásától számított kilenc hónapig nem vállalhat munkát a Formula–1-ben, így leghamarabb valamikor 2026 tavaszán térhet vissza az autósport csúcssorozatába.
Christian Horner a csapat megalakulása, 2005 óta irányította a szakmai munkát a Red Bullnál, az együttműködés meglehetősen gyümölcsözőnek bizonyult: nyolc versenyzői és hat konstruktőri világbajnoki címet hozott. Az 51 esztendős sportvezető évente 12 millió eurós fizetésért látta el feladatait, júliusban felbontott szerződése eredetileg 2030-ig szólt volna.
Horner munkáját Oliver Mintzlaff, a Red Bull sportoldalért felelős ügyvezető igazgatója is méltatta, aki úgy fogalmazott, a távozó sportvezető
elkötelezettségével, tapasztalatával, szakértelmével és innovatív gondolkodásával kulcszerepet játszott abban, hogy mostanra a Red Bull Racing a Forma–1 mezőnyének egyik legsikeresebb és szponzori szempontból is legvonzóbb csapatává vált.
Horner búcsúüzenetében kiemelte, számára megtiszteltetés volt irányítani a Red Bull gárdáját, és óriási megelégedéssel töltötte el, hogy egy „rendkívül elhivatott és tehetséges emberekből álló csapatot irányíthatott, akik a keze alatt kivirágoztak, és egy energiaitalcég leányvállalataként képesek voltak felvenni a versenyt a világ legnagyobb autógyártóival is”.
Horner pozíciója már 2024 februárjában megrendült a csapat élén, amikor az egyik asszisztense szexuális zaklatással vádolta meg. A szakember végig tagadta a vádakat, amelyek alól két vizsgálat is felmentette, ám az érintett hölgy a brit munkaügyi bíróság elé vitte az ügyet, a per ott 2026 januárjában folytatódik majd. Azóta folyamatos sportszakmai problémák és belső feszültségek nehezítették a Red Bull csapat működését, egyes hírek szerint az istálló sztárpilótájával, Max Verstappennel és édesapjával, Jos Verstappennel sem volt felhőtlen Horner viszonya.
Hornert megelőzően több fontos vezető is távozott a Red Bulltól: 2024 tavaszán a jelenlegi Forma–1-es mezőny legkiválóbb tervezőmérnökének tartott Adrian Newey jelentette be, hogy elhagyja a gárdát, ő azóta az Aston Martin alkalmazásában áll, évi nagyjából 30 millió fontos fizetésért dolgozik. Newey után 2024 júliusában a sportigazgató, Jonathan Wheatley is szakított a Red Bull csapatával, ő idén április óta a következő idénytől Audiként működő Sauber főnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.