Az extra nagyméretű konténerszállító hajók (angol betűszóval ULCV-k) közé tartozik a ONE flottájában az Innovation, melyre nemrég TEU-ban kifejezve minden eddiginél nagyobb rakománymennyiséget, 22 233 TEU-t pakoltak fel – írja az Origo. Ez világrekordnak számít. A hajó egy angliai kikötőbe tart, Afrika irányában került, így egyelőre nem kell tartani attól, hogy a Szuezi-csatornában ragad, mint néhány évvel ezelőtt a közel ekkora Ever Given.
A ONE Innovation nevű hajót 2023-ban szállította le japán gyártója. A hajó hivatalosan 24 136 TEU-ig tölthető, ezzel a vállalat legnagyobb hajója, egyben a világ egyik legnagyobb konténerszállító hajója. Mivel kapacitása eléri a 24 000 TEU-t, ezért az ULCV-n belül külön osztályba, a viszonylag frissen regisztrált „Megamax”-ba sorolják.
Szerencsére attól egyelőre nem kell tartani, hogy az e szempontból világrekordnek tekinthető hajó eltorlaszolná a Szuezi-csatornát, a világ egyik legfontosabb, mesterségesen létrehozott tengeri átjáróját. A Szingapúrból indult gigantikus jármű az angliai Felixstowe kikötője felé tart, ahová a tervek szerint október első napjaiban fut be. Afrikát megkerülve halad célja felé, azaz nem lépett be az Ádeni-öbölbe, illetve a Vörös-tenger vizére.
Érdemes megemlíteni, hogy az egy hajóra felpakolt legnagyobb TEU rekordját szintén ez a vállalat állította be még 2023 decemberében, miután előzőleg novemberben az Integrity nevű hajójukra 21 954 TEU-t rakodtak. Ez ugyanis lényegében azonnal túlszárnyaltak, mivel annak az évnek decemberében az Innovationra 22 000 TEU került, ami alig maradt el a mostani rekordtól.
További részletek az Origo cikkében olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.