Ebből a kínai tartományból érkezhetnek Magyarország legújabb beruházásai: havonta ezer tehervonatot küld Európába – Szijjártó Péter a saját szemével nézte meg
Szijjártó Péter Facebook-oldalán közölte a hírt: Magyarország nagyon sokat profitált a Kínával fenntartott stratégiai együttműködéséből.
A külgazdasági és külügyminiszter elmondta, hogy Európában elsőként csatlakoztunk az Egy övezet, egy út kezdeményezéshez, melynek nyomán modern beruházások és több mint tízezer munkahely jött létre hazánkban.

A külügyminiszter megnevezte a legnagyobb gazdasági problémát
Szijjártó Péter úgy fogalmazott Facebook-posztjában:
Mi a saját tapasztalataink alapján ellenezzük a világ blokkosodását, és kiállunk a kölcsönös tiszteletre és szabályokra épülő világkereskedelem működése mellett.
– közölte.
Szijjártó Péter hozzátette: Hebei tartomány fontos szerepet játszik az európai–kínai együttműködésben. Havonta ezer tehervonat indul onnan Európa felé és a tartományból több vállalat is tervez beruházást végrehajtani Magyarországon. Jó lenne, ha Európa nem ideológiai, hanem gyakorlati alapon közelítene a Kínával való együttműködéséhez.
Wang Zhengpu, a kínai Hebei tartomány kormányzója járt nálunk.
– közölte.
Pécs környékét is beveszi Kína
A pécsi autóipari beruházás – amelyről Lázár János Lázárinfó nevű eseményén is beszámolt – nem feltétlenül újdonság, hiszen arról már a múlt hónapban Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter is beszélt. Elmondása szerint a következő hetekben még remek hírekkel szolgálhat majd. Korábban lapunknak Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese elmondta, hogy Dél-Magyarország kimaradt abból az ipari boomból, ami az ország többi területét érintette az utóbbi 10-15 évben. Azonban azt is jelezte, hogy sok esetben a beruházó már tisztában van azzal, hogy hova szeretné a gyárat építeni, így a tárgyalások során nincs egyszerű dolga a kormányzatnak sem.
A miniszterhelyettes szerint azonban itt az ideje, hogy a Dél-Dunántúl és a Dél-Alföld is részesedjen ezekből a sikerekből. Hozzátette, hogy elsősorban kínai vállalatokkal tárgyalnak, mivel szerinte az európai politika tönkretette az európai autóipart. Magyar Levente Pécs kapcsán kifejtette, hogy elsősorban autóipari beruházásban gondolkodnak, és
ő is említette a most Lázár János által felvetett 600 hektáros ipari parkot, ami egy zöldmezős beruházás lehet.
A kínai autóipar számára az elektromos autókat célzó uniós vámok és a belföldi öldöklő verseny miatt is egyaránt fontos lehet európai gyárak felhúzása, így szívesen költöznének az unió határain belülre. Magyar Levente arról is beszélt, hogy a tervezett beruházás hangsúlyozottan nem akkumulátorgyártás lesz. Hamarosan tehát úgy tűnik, hogy Győr, Kecskemét, Debrecen és Szeged mellé Pécs is csatlakozhat, hiszen a városban egy óriási beruházás készül.


