A BMW a harmadik negyedévben jobban teljesített, mint a Mercedes: 514 620 saját márkás járművet adott el. Ha beleszámoljuk a Mini és a Rolls-Royce értékesítéseit, akkor összesen 588 300 autójuk talált gazdára a vizsgált időszakban, utóbbi 8,8 százalékos, előbbi 5,7 százalékos növekedésnek számít. A Mercedes ezzel szemben 525 300 autót adott el, ami 12 százalékkal kevesebb az előző évhez képest – írja a Totalcar.
Piaconként vizsgálva az Egyesült Államokban a BMW kiemelkedően teljesített, 24,9 százalékos növekedéssel 297 247 autót adott el, míg a Mercedes 17 százalékos csökkenéssel csupán 70 800-at. Ez az eredmény különösen figyelemre méltó az amerikai vámok miatt nehéz környezetben.
Kínában mindkét márka csökkentette eladásait, a Mercedes 27 százalékkal, a BMW 11 százalékkal, így egyik sem tudott érdemi nyereséget elérni. Európában viszont mindkét gyártó növekedett: a Mercedes 2 százalékkal, a BMW pedig 9,3 százalékkal tudta emelni értékesítését.
Az elektromos és hibrid járművek terén a BMW vezet, habár kismértékű visszaesést könyvelt el, mégis 102 864 elektromos autót adott el, szemben a Mercedes 42 600 darabjával. A 2025-ös év alapján úgy tűnik, a BMW vezető szerepben van a piacon, de a Mercedes erős újdonságokkal készül, mint a GLC with EQ Technology és a frissített CLA modellek, amelyek új lendületet hozhatnak a márkának.
A BMW pedig az új iX3 modellel és az új Neue Klasse platformmal igyekszik megtartani előnyét.
Csütörtökön a Porsche jelentette be, hogy alig több mint 66 ezer autót adott el július és szeptember között, ami 5,7 százalékos visszaesés az előző évhez képest. Az eladások csökkenését főként a kínai értékesítések 21 százalékos zuhanása hajtotta, de a cég járműveiből a Porsche legnagyobb piacán, Észak-Amerikában is 4,8 százalékkal kevesebb fogyott.
A kínai piac elvesztését főként a helyi versenytársak ereje, például a Szegeden építő BYD okozza, amely ráadásul már Németország piacát is kezdi meghódítani, újabb problémák elé állítva a német autóipart, melynek legtöbb exportpiacán is meg kell küzdenie a kínai elektromos autókkal.
Gyülekeznek a gondok Kína egyik vezető autógyártójánál: megszólalt a vészcsengő az MG-nél - de valahogy nem akarják meghallani
Kína legnagyobb autógyártójánál furcsa dolgok történnek. A SAIC árfolyama a vártnál gyengébb teljesítménye ellenére repeszt, az állami hátterű vállalat befektetői szemmel nézve roppant túlértékelt. Az MG révén Európa legnépszerűbb kínai autóit gyártó sanghaji óriáscég jövője is tartogat még meglepetéseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.