BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb légitársaság jelentett csődöt, törölték az összes járatukat

A Verijet fizetésképtelenség miatt csődöt jelentett, és minden járatát lemondta. Az amerikai légitársaság ezzel beállt az idén hirtelen csődöt mondó légitársaságok hosszú sorába.

Bár 2025 eleje nagy optimizmust hozott az utasok számának növekedése tekintetében, a pozitív jóslatok nem minden légitársaság esetében váltak valóra – közölte a Yahoo Finance.

Planes at San Francisco, légitársaság, repülő, gép International Airport (SFO) Southwest Airlines légitársaság repülő jegy
Számos légitársaság csődje közül ez az amerikai kontinens legnagyobb bukása idén / Fotó: Anadolu via AFP

Szeptemberre két skandináv légitársaság – a Play és a Braathens Aviation – hirtelen csődbe ment, működését olyan gyorsan állították le, hogy az utasok a világ különböző pontjain rekedtek. 2025 elején a Ravn Alaska, az Air Belgium és a malajziai SKS Airways is leállította működését. Nagyobb nevek, mint a WizzAir és a Qantas Airways, bezárták abu-dzabi és szingapúri fiókjaikat.

A Verijet amerikai légitársaság a következő a sorban

Október végén az a hír is napvilágot látott, hogy a Verijet charter-légitársaság csődöt jelentett. A floridai Vero Beachen székhellyel rendelkező légitársaság több mint 38,7 millió dollár adósságot halmozott fel, és számos perrel kellett szembenéznie, amikor 60 éves alapítója, Richard Kane szeptember végén hirtelen szívrohamban meghalt.

A Verijet motoros Cirrus SF50 Vision repülőgépekből álló flottájával rövid távú járatokat üzemeltetett az Egyesült Államok különböző régióiban.

2023-ban a légitársaság a Bahamákra és más nemzetközi célállomásokra, például a Dominikai Köztársaságra és a Kajmán-szigetekre is kiterjesztette tevékenységét, ami része volt a rendkívül gyors növekedésnek, amelyre alapozta cége sikerét Kane 2020-ban, amikor Covid-járvány csúcspontján megalapította a Verijetet.

A csúcsról a mélybe – egy apróságon múlt

2023-ban a Verijet az ország 13. legnagyobb charter- és részesedéses járatok üzemeltetőjeként volt nyilvántartva. 38,7 millió dolláros kötelezettségei között több mint 10,5 millió dollár tartozás volt a jet card ügyfelek felé, akik lehettek 

magánszemélyek és vállalatok, akik óránkénti vagy napidíj ellenében bérelnek magánrepülőgépet, 

ami üzemeltetők esetében általánosan alkalmazott üzleti modell, valamint további tartozások is meghúzódtak a háttérben repülőgépet lízingbe adók, biztosítótársaságok és különböző hitelezők felé.

Pénzügyi problémák vezettek a légitársaság csődjéhez

2024 novemberében egy ügyfél, Sam Crigman beperelte a Verijetet a Miami-Dade megyei tizenegyedik bírósági körzetben, miután abban az évben márciusban több mint 147 ezer dollárért vásárolt egy 50 órás jetkártyát. A perben azt állították, hogy 

számtalan késés, törölt járat és kifogás volt a Verijet részéről, ezért repülési szolgáltatások nyújtásának elmulasztása miatt indítanak eljárást.

Kane halála óta a légitársaság nem üzemeltet járatokat, és valószínűleg a jövőben sem fog, mivel a bíróságtól közvetlenül a felszámolást kéri.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.