Bár 2025 eleje nagy optimizmust hozott az utasok számának növekedése tekintetében, a pozitív jóslatok nem minden légitársaság esetében váltak valóra – közölte a Yahoo Finance.
Szeptemberre két skandináv légitársaság – a Play és a Braathens Aviation – hirtelen csődbe ment, működését olyan gyorsan állították le, hogy az utasok a világ különböző pontjain rekedtek. 2025 elején a Ravn Alaska, az Air Belgium és a malajziai SKS Airways is leállította működését. Nagyobb nevek, mint a WizzAir és a Qantas Airways, bezárták abu-dzabi és szingapúri fiókjaikat.
Október végén az a hír is napvilágot látott, hogy a Verijet charter-légitársaság csődöt jelentett. A floridai Vero Beachen székhellyel rendelkező légitársaság több mint 38,7 millió dollár adósságot halmozott fel, és számos perrel kellett szembenéznie, amikor 60 éves alapítója, Richard Kane szeptember végén hirtelen szívrohamban meghalt.
A Verijet motoros Cirrus SF50 Vision repülőgépekből álló flottájával rövid távú járatokat üzemeltetett az Egyesült Államok különböző régióiban.
2023-ban a légitársaság a Bahamákra és más nemzetközi célállomásokra, például a Dominikai Köztársaságra és a Kajmán-szigetekre is kiterjesztette tevékenységét, ami része volt a rendkívül gyors növekedésnek, amelyre alapozta cége sikerét Kane 2020-ban, amikor Covid-járvány csúcspontján megalapította a Verijetet.
Egy nagy légitársaság több millió ügyfelének adatai kerültek fel az internetre
2023-ban a Verijet az ország 13. legnagyobb charter- és részesedéses járatok üzemeltetőjeként volt nyilvántartva. 38,7 millió dolláros kötelezettségei között több mint 10,5 millió dollár tartozás volt a jet card ügyfelek felé, akik lehettek
magánszemélyek és vállalatok, akik óránkénti vagy napidíj ellenében bérelnek magánrepülőgépet,
ami üzemeltetők esetében általánosan alkalmazott üzleti modell, valamint további tartozások is meghúzódtak a háttérben repülőgépet lízingbe adók, biztosítótársaságok és különböző hitelezők felé.
2024 novemberében egy ügyfél, Sam Crigman beperelte a Verijetet a Miami-Dade megyei tizenegyedik bírósági körzetben, miután abban az évben márciusban több mint 147 ezer dollárért vásárolt egy 50 órás jetkártyát. A perben azt állították, hogy
számtalan késés, törölt járat és kifogás volt a Verijet részéről, ezért repülési szolgáltatások nyújtásának elmulasztása miatt indítanak eljárást.
Kane halála óta a légitársaság nem üzemeltet járatokat, és valószínűleg a jövőben sem fog, mivel a bíróságtól közvetlenül a felszámolást kéri.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.