BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lecsapott a magyar átok Ausztriában, horror az egyik legfontosabb autópályán: egyszercsak összerogyott a töltés, azonnal lezárták – óriási a dugó

Teljes lezárás és kétirányúsított forgalom lassítja az autópályán közlekedőket az A2-es osztrák szakaszán, miután Pinkafő és Pinggau között megcsúszott a partfal, veszélybe sodorva a Graz felé vezető pályatestet. A hatalmas torlódásokat okozó fennakadás miatt az autósokat ideiglenesen a Bécs irányába vezető oldalra terelik át, ahol szűkített sávokon haladhat tovább a forgalom. Magyarországon is történt hasonló, amikor az M30-as töltése csúszott meg.

Komoly fennakadásokra számíthatnak az autósok az A2-esen, a stájer-burgenlandi határnál. Pinkafő (Pinkafeld) és Pinggau között, Graz irányában teljesen lezárták az autópályát a partfal további megcsúszásának veszélye miatt. A lezárt autópálya jelenleg egy irányban használható, a Graz felé tartó autósokat is ideiglenesen átterelik a Bécs felé vezető oldalra – írja a VAOL az ORF-re hivatkozva.

magyar
Magyarországon is történt hasonló, amikor az M30-as töltése csúszott meg / Fotó: Kocsis Zoltán

A forgalmat az ellenkező oldalra terelik, ahol kétirányúsították a pálya Bécs felé vezető oldalát a problémás szakaszon

- közölte az ASFINAG. 

Az intézkedésekre azután volt szükség, miután múlt szerdán kora délután egy építési területen a töltés mintegy 40 méteres, megcsúszott. Az autópálya érintett szakasza is erre a töltésre épült, így a pálya alatti talaj is megrogyott. A megindult szakaszt most betonfallal és cölöpökkel kell stabilizálni. 

Ha minden a tervek szerint halad, az első fázist még idén befejezik, egy sávot terveznek megnyitni Graz irányába. A teljes helyreállításra azonban csak jövőre kerülhet sor.

A szerdai földcsuszamlás miatt már vasárnap délután teljesen lezárták a Graz felé vezető oldalt, ezzel hatalmas torlódás alakult ki a pályán. 

A partfal 30 méteren mozdult meg, egy markoló is megindult a lejtőn, a pinkafői tűzoltók csörlővel állították talpra, a vezetője nem sérült meg. 

A területen már korábban is okozott gondot a laza talaj. Negyven éve súlyosabb volt a helyzet, akkor az úttest 150 méteren csúszott a mélybe.

Magyarországon is történt hasonló

Mint a Világgazdaság korábban beszámolt róla, még 2021-ben 180 milliárd forintos költségvetéssel adták át az M30-as autópálya Miskolc feletti, Kassa és a szlovák határ felé vezető 57 kilométeres szakaszát. Miskolc és Szikszó között azonban az autópálya egyik részét már két és fél évvel az átadása után, 2024. február végén le kellett zárni, mert az út egy 150 méteres szakaszon megcsúszott.

Azóta csak terelő utakon lehet közlekedni ezen a szakaszon.

A tárcavezető szerint az M30-as egyértelműen a Strabag hibájából süllyedt meg, a vállalat pedig szórakozik a magyar kormánnyal. A cég azonban azt állítja, hogy a kárt az előre nem látható talajvízmozgás okozta, amely a műszaki átadás után jelentkezett, és nem lehetett előre jelezni. Ez a talajvíz telítette a töltés alatti mély agyagrétegeket, ami talajcsúszáshoz és egyenetlen süllyedéshez vezetett. 

A munkálatok várhatóan december 15-ig tartanak, utána az M30-as érintett szakaszát átadják az autósoknak. 


 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.