A Gazdasági Versenyhivatal versenytanácsa jóváhagyta a Nutricia-csoporthoz tartozó Hajdútej Rt. korábbi kérését, hogy megvásárolhassa a gyöngyösi Mátratej Kft.-t és a jászberényi Gyöngytej Kft.-t. Kiss Pál István vezérigazgató elmondta: a vételárat a Nutricia a napokban átutalta, így a két cég december 1-jétől véglegesen a csoporthoz tartozik. A vételárat a külföldi cégvezetés akarata alapján titokban tartják.
A Nutricia-csoport Magyarországon eddig is a legnagyobb tejipari vállalkozás volt. A versenytanács megállapítása szerint az országos tejfeldolgozásból 1999-ben 21,9 százalékkal részesedett.
Az idén a csoport árutermelő vállalkozásai a hazai mintegy 1,7 milliárd liter tejből 420-430 millió liter közötti nyerstejet vásárolnak és dolgoznak fel. A friss tej napi értékesítéséből 24,1 százalékos a részesedésük, míg ez az arány más, szintén fontos áruk esetében sem haladja meg a 30 százalékot.
Kiss Pál István elmondta: a Mátratej megvásárlásában döntő volt, hogy gépi és technológiai felszereltsége jó, a térségben és a fővárosban erős piaci pozíciókkal rendelkezik. Az eddig is sikeresen működő gyöngyösi cégnél vezetőváltásra nem gondolnak.
A Mátratej és a Gyöngytej egyébként olyan időszakban csatlakozott a Nutricia-csoporthoz, amikor az maga is átalakulóban volt. Ugyanis az addig hozzá tartozó vállalkozásokból -- Hajdútej Rt., Szabolcstej Rt., Zalkatej Rt., Sárréti Tej Rt. és WÉS Rt. -- debreceni székhellyel létrehozta a Nutricia Termelőház Rt.-t, valamint nyíregyházi székhellyel a Nutricia Kereskedelmi Rt.-t. (A névváltozások folyamatosan zajlanak.)
A Nutricia Magyarország Kft.-hez tartozó iménti cégek idei forgalma várhatóan 42-43 milliárd forint lesz, mintegy 4 milliárd forinttal több, mint 1999-ben. E cégcsoport üzemi nyeresége az elmúlt négy-öt évben folyamatosan növekedett, 1998-ban 490 millió, 1999-ben 850 millió forint volt. A körvonalazódó jövő évi tervben a nevében még létező Mátratej, illetve a Gyöngytej várható forgalmával együtt a Nutricia-csoport forgalma 57-58 milliárd forintra rúghat. A nyereséget az élelmiszer-iparág jelenlegi mintegy 2 százaléka felettire várják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.