Az új csatornák révén az ügyfelek többek közt kárbejelentést tehetnek, kiszámíthatják biztosítási díjukat, információt kaphatnak a módozatokról, sőt akár biztosítást is köthetnek -- közölte Zsedényi Zsolt ügyvezető igazgató a cég tájékoztatóján. A szerződéskötést azonban a jelenlegi jogszabályok miatt utólag még "papíros" aláírással is hitelesíteni kell.
Kárt az első lépésben a gépjármű-biztosításoknál -- casco, "kötelező" -- lehet bejelenteni, de 2001-ben erre a lakás- és életbiztosításoknál is mód nyílik.
Jövőre ez utóbbi termékek esetében is meg lehet kötni a szerződést világhálón, mégpedig -- ha a parlament elfogadja az erre vonatkozó jogszabályokat -- immár digitális aláírás segítségével. A HB az elsők közt akar lenni e szolgáltatásban a piacon -- tudtuk meg.
Zsedényi szerint a HB honlapjának havi 8-10 ezres látogatottsága novemberben, a "kötelező" jövő évi díjkalkulációjának idején 25 ezer fősre ugrott.
A társaság az idén és jövőre is nulla körüli profitot vár a "kötelezőnél", a cascónál pedig "normális eredményt" -- közölte Kele József ügyvezető igazgatóhelyettes.
A casco-szerződések száma jelenleg meghaladja a 320 ezer darabot, a "kötelező" szerződéseké pedig 1,6 millió a HB-nél. Eddig több mint 600 javító partnerrel kötöttek szerződést.
A cascós károk száma évente 200 ezerre rúg. Úgy tűnik, a lopáskárok mennyisége nyáron alacsonyabb, míg a karácsonyi időszakban megugrik. A lopott járművek darabszáma csökkent, viszont egyre értékesebb járműveknek kel lába. A töréskárok száma rossz időjárási viszonyok esetén ugrik meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.