Hétfő reggeltől a számítástechnikai rendszer részleges leállása miatt az Erste Bank ügyfelei nem tudtak on-line számlát nyitni, betétet feltörni vagy a szerződéses feltételeken azonnali hatállyal módosítani. A zavart azonban a nap folyamán elhárították -- erősítette meg Skonda Mária, a banküzem ügyvezető igazgatója a Számítástechnika on-line kiadásának információját lapunknak.
Tegnap, a napnyitási folyamatban keletkezett apróbb zavar miatt a bank úgy döntött: a zavartalan hibaelhárítás érdekében a kártyarendszert, a telebanki szolgáltatást és a fiókhálózati rendszert lekapcsolják a központi rendszerről, így azok egész nap helyi üzemmódban működtek.
A külső utalásokat és egyéb pénzügyi műveleteket off-line módon így is fogadták, s azokat az éjszaka folyamán teljesíteni tudják (a zsírón éjjel 2 óráig lehet utalni). Így az ügyfelek -- köztük az adófizetők -- nem szenvednek semmilyen késedelmet -- húzta alá az igazgató.
Hozzátette: az informatikai rendszer egyéb részei, így a hardver, hálózati szolgáltatás, a teljes számlavezetési rendszer és az adatbázis-kezelés zavartalanul működtek. Mától az Erste minden szolgáltatása elérhető lesz.
Az Erste Bank új informatikai rendszerét -- amely a központot összekapcsolja az 55 fiókkal -- 3,5 milliárd forintos beruházással, 15 hónap alatt építették ki. A rendszer az elmúlt 10 hétben zavartalanul működött. Úgy tudni, a bank az informatikai és egyéb fejlesztésekre, illetve az üzleti aktivitás felfuttatására a közelmúltban nagy összegű alárendelt kölcsöntőkét kapott fő tulajdonosától.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.