BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliárdos fejlesztések a MÁV-nál

Közel hetvenmilliárd forintot fordít az idén beruházásra a MÁV -- hangzott el azon a tegnapi fórumon, melyen mintegy százötven kivitelező vett részt. A fejlesztések beindítását segítheti az Európai Unió támogatása is.

A tervezett beruházások megvalósulását az idén a költségvetési források és a már jóváhagyott EU-segély mellett a nemzetközi pénzintézetek -- EIB, EBRD, KfW -- hitelei is biztosítják. EIB-hitelből folytatódik a Budapest--Újszász--Szolnok vasútvonal rehabilitációja. Költségvetési forrásból folytatják a Budapest--Szob szakasz átépítését. EU-támogatásból és költségvetési forrásból kezdődött meg a Ferencváros--Soroksár vonal átépítése. Ugyancsak idei program -- ISPA-támogatással -- a MÁV hálózatait érintő európai közlekedési folyosók korszerűsítése. A 2001--2007 közötti felhasználásra jóváhagyott -- 380 millió eurós (százmilliárd forintos) költségből -- 50 százalék az ISPA-támogatás és 50 százalék a hazai hányad.
A MÁV Rt. teljes vasúthálózata forgalombiztonságának megőrzését, korszerűsítését a költségvetési forrás biztosítja. Elkülöníthető forrás hiányában a szinten tartó felújításokat, selejtpótlásokat is ebből kell fedezni. EBRD-hitelből az idén és jövőre 150-200 darab, az elővárosi forgalomban közlekedő kocsi felújítását tervezi a vasúttársaság. Új vontató járművek beszerzésésre az Eurofima-hitel és a vagyonhasznosításból elkülönített keret nyújthat fedezetet. Az idén várhatóan 25 darab olasz mozdony és tíz darab két áramnemű mozdony beszerzését kezdik meg. A fuvaroztatók által keresett eltolható oldalfalú kocsikból 2001-ben száz darabot vásárol a MÁV. Az orosz államadósság terhére, illetve német hitelből negyven sínbuszt kíván venni a cég.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.