A vártnál némileg magasabb, 302 millió forintos mérleg szerinti eredménnyel zárta a tavalyi évet a Budapesti Értéktőzsde, amely az eredménytartalékot növeli -- mondta el Dunavölgyi Mária, a BÉT ügyvezető igazgatója. A végleges számok alapján a tőzsde tavalyi mérlegfőösszege 2,869 milliárd forint volt. A börze árbevétele 2,079 milliárdot, az összes költség és ráfordítás együtt 1,776 milliárdot tett ki.
Az első három hónap adataiból kiderül, a BÉT-en ezen időszakban az előző évitől 65 százalékkal elmaradt a forgalom, ami kihat a bevételekre is. Az első negyed pontos eredménye még nem ismert, az viszont bizonyos, hogy tovább kell húzniuk a nadrágszíjat. Dunavölgyi elmondta: akciótervet dolgoztak ki a költségek megtakarítása érdekében, így többek között leállították a tervezett dokumentum-menedzsment rendszer fejlesztését, szigorították az utazások rendszerét is.
A korábbi 120 főt meghaladó létszámot csökkentették, a tőzsdének jelenleg kevesebb mint 80 alkalmazottja van. Eddig mintegy 100 millió forintot sikerült megtakarítani, a teljes program végrehajtásával ez az összeg nőni fog -- állítja az ügyvezető igazgató.
A nemzetközi együttműködés lehetőségéről szólva Dunavölgyi kiemelte, a BÉT eddig nem kapott konkrét ajánlatot, aminek feltehetően az az oka, hogy a nagyobb piacok sem vállalják a fúzió költségeit (kereskedési rendszer leírása, új rendszer és interface-ek telepítése). A régió öt piaca pedig együtt sem elég nagy ahhoz, hogy érdemes legyen vállalni az összeolvadással járó áldozatokat.
A tőzsdetanács hétfői ülésén az április végi közgyűlés előkészítésével foglalkozott -- mondta Dunavölgyi. A szokásos napirendi pontok mellett határoznak majd az egyes szekciókban kereskedhető termékek körének módosításáról is, illetve egy kötvényszekció megalakításáról, idetartoznak majd a vállalati és a jelzálogkötvények is.
A leendő T szekcióról a tőzsde nem mondott le, a jelenleg érvényes törvényi szabályozás mellett azonban ezt nem érdemes létrehozni, hiszen ezeknek a cégeknek is két auditált évet kellene igazolniuk. Ráadásul az elmúlt évben a technológia szó márkanévből stigmává vált, vagyis nem tolonganak a jelentkezők sem -- ismerte el Dunavölgyi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.