BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lopáscasco a Generalinál

Lopáscascóval és internetes lakásbiztosítással rukkolt elő a Generali-Providencia. Az ÁB-Aegonnál novemberre "kötelezőt" lehet majd kötni a hálón, s rövidesen újít itt a Winterthur is. Az új értékesítési csatornát használó négy biztosító eddig csak pár ezer szerződést tudott felmutatni.

Tegnaptól lakásbiztosítást is lehet kötni a Generali-Providencia (G-P) internetes honlapján -- közölte tájékoztatóján a biztosító. A módozat -- a cég tavaly óta kínált világhálós "kötelezőjéhez" hasonlóan -- fizikai vagy elektronikus aláírás nélkül köthető a hálón.
A G-P visszaigazoló e-maillel nyugtáz, majd postán küldi el az ügyfélnek a biztosítási kötvényt, a feltételeket és egy csekket. Az első díjat ezen kell befizetni nyolc napon belül (további átutalás posta, folyószámla révén lehetséges).
Az aláírás nélküli szerződési formát a pénzügyi felügyelet (PSZÁF) tavaly vizsgálta, s nem talált kifogásolnivalót -- nyomatékosították a G-P-nél. A "kötelezőből" eddig pár száz darabot adtak el a világhálón.
Az ÁB-Aegon Biztosító várhatóan novemberben indul internetes kötelező gépjármű-biztosításával -- tudatták. A biztosító eddig pár tucatnyi szerződést értékesített világhálós unit linked életbiztosításából, amelyet tavaly március óta kínálnak.
A 2000 novemberében startolt internetes lakásbiztosításnál több százra rúg a szerződések száma. Jövőre a három terméknél együtt pár tízmillió forintos állománydíjjal számolnak.
Rövidesen új, egyelőre meg nem nevezett módozattal startol a piacon a Winterthur is, amely az idén júniustól már baleset-, júliustól utasbiztosítást kínál a világhálón. A társaság közlése szerint utóbbiból bő 50 szerződést kötöttek.
A baleset-biztosítás viszont egyelőre nem vált be, mert (a másik termékkel ellentétben) itt nincs mód on-line fizetésre. Márpedig a Winterthur tapasztalata alapján az ügyfelek éppen ezt igénylik.
Az Allianz Hungária (AHB) három módozatot és nyugdíjpénztári belépési lehetőséget kínál az interneten. A "kötelezővel" tavaly novemberben, a lakásbiztosítással az idén márciusban, egyszeri díjas befektetési életbiztosításukkal pedig júliusban startoltak. A termékekből eddig "százas nagyságrendben" adtak el. Az idén vagy jövőre az AHB is bővíti kínálatát.
Piaci szakértők szerint a biztosítók egyelőre főképp arculatépítési és nem megtérülési céllal építik ki internetes üzletágukat. A piacon összesen elkelt egy-háromezernyi szerződés azt jelzi: ez egyelőre a jövő és nem a jelen üzletága.



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.