Csak a legpesszimistább elemzők számítottak olyan eredményre, amit a Richter tegnap közzétett. A harmadik negyedévi gyorsjelentés "csak" 24,1 (dollárban 18,5) százalékos emelkedést mutató 10,017 milliárd forintos (58,9 millió dolláros) adózott eredményt tartalmaz. Bogsch Erik vezérigazgató egyébként már korábban jelezte: küzdeniük kell a rendkívül magas bázisadatokkal.
A tárgynegyedévben leginkább a hazai értékesítés üteme esett vissza. Ennek ellenére a Richter jól áll itthon: új termékei mind nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak, miközben a társaság 8,8 százalékos piaci részesedésével továbbra is vezető helyen áll. Az év első kilenc hónapjában elért 16,769 milliárd forintos bevétel 18,1 százalékkal haladja meg a 2000. év hasonló adatát.
A "fogamzásgátló-vezérelt", szeptember végéig 16,6 százalékkal, 161,9 millió dollárra emelkedő exportértékesítésben -- elsősorban az USA-ba irányuló szteroid- és famotidinszállítások kapcsán -- ismét a Nyugat vezet: a kivitel közel 40 százalékát adó 63,8 millió dolláros itteni értékesítés 12,9 százalékos emelkedés.
Bár kilenchavi összehasonlításban továbbra is a FÁK-államoké a legnagyobb, 20,8 százalékos növekedés, a harmadik negyedévi 19,2 millió dolláros értékesítés a leggyengébb az idei adatok között. A növekedés a legcsekélyebb mértékben Kelet-Európában csökkent: a szeptemberig realizált 30,5 millió dollár 16,4 százalékos bővülés.
A fedezeti hányad az elmúlt év szeptemberi 58,3 százalékról 59,2-re emelkedett, június végéhez képest ez ugyanakkor 1,1 százalékos visszalépés. A romlásban számottevő szerepet játszott a harmadik negyedévi, exportbevétel-csökkenést okozó dollárgyengülés, aminek komoly szerepe van abban, hogy a Richter nettó üzleti eredménye mindössze 3,1 százalékkal, 15,496 milliárd forintra növekedett. A gyenge dollár ugyanakkor hosszú idő után először 266 millió forintos nyereséget okozott a cégnek a határidős ügyleteken. A pénzügyi műveleteken összességében 2,694 milliárd forintos eredményt realizált a Richter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.