A stratégiai termékek forgalma a szezonnak megfelelő volt, kiugróan jól teljesített a parkettabroncs. A tapéták területén viszont -- az importőrökkel szembeni egyre élesebb árversenyben -- kisebb a bevétel, míg a tűzöttszőnyeg-termelés megszüntetése miatt az összes szőnyegforgalom szolidabb lett.
A külföldi értékesítés csak 6 százalékkal nőtt. Bár a kelet-európai export továbbra is fejlődik, de a Graboplastnak sem tett jót az erősödő forint.
A működési költségekben ellenben már érezteti hatását a nagyarányú racionalizálási program. Az értékesítés közvetlen költségei kismértékben, míg a közvetett költségek nagy arányban csökkentek. A 393 millió forintos üzemi eredmény majd háromszorosa lett a bázisnak.
A pénzügyi tevékenységben a harmadik negyedben nem történt jelentős változás, így ez az eredménysor a magas bázis miatt továbbra is szolid értéket mutat.
A Graboplast adózás előtti eredménye 807,8 millió forint, ami csak 55 százaléka a bázisidőszaknak. A visszaesés azonban kizárólag a pénzügyi és rendkívüli eredmény csökkenésének köszönhető. A győri kibocsátó üzemi teljesítményében figyelemre méltó a pozitív tendencia, bár arra a széles befektetői rétegek egy búcsúzni készülő tőzsdei cégnél legfeljebb érdekességként tekintenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.