A Kereskedelmi és Hitelbank (K&H) továbbra is csak 2003 márciusától tervezi aktívabb visszatérését a SuperShop programba, amelyben a bankon kívül a Kaiser's és a Plus szupermarketek, az OMV, az OBI, a Skála-Centrum és a Magyar Könyvklub vesz részt. A bank addig nem bocsát ki több SuperShop Maestro-kártyát. Nemcsics Róbert, a pénzintézet ügyvezető igazgatója szerint a 22 ezer ilyen kártyával rendelkező ügyfél eddig sem bonyolított le túl sok tranzakciót kártyájával.

A szakember szerint továbbra is arra készülnek, hogy olyan csipalapú kártyát adjanak ki, amelynek nyomtatott áramköre - ha az ügyfél úgy akarja - már a bankkártyafunkciókat is el tudja látni. Az átállásra a legmegfelelőbb időpont a jövő tavasz, amikor a bank átveszi a program informatikai szolgáltató szerepét.

Mint ismert, a K&H a közelmúltban elsőként vezetett be csipalapú bankkártyát a hazai piacon. A banknál arra a kérdésre nem akartak válaszolni, hogy a SuperShop csipkártya megjelenése kártyatársaság-váltást jelent-e majd.

A SuperShop kártyák a bank hezitálása ellenére is sikeresek. Mint Stark István, a SuperShop Marketing Kft. ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta, havonta 15-20 ezerrel nő a kibocsátott kártyák száma, a teljes állomány meghaladja a 750 ezret. A társaság továbbra is szeretne további partnereket bevonni, ám konkrétumokról még nem nyilatkozott.

A másik banki hátterű hűségkártyából, az OTP, a Matáv és a Mol által közösen piacra dobott Multipontból a tavaly novemberi indulás óta mintegy 50 ezer fogyott. A Multipont két hete tartó reklámkampányának köszönhetően a tavaly novemberi induláshoz hasonló számú új ügyfél jelentkezett a programba. (Akkor két hónap alatt húszezerre futott fel az ügyfélszám.) Mint azt Hargitai Teréz, a pénzintézet kártyaüzleti főosztályvezetője a Világgazdaságnak elmondta, a kibocsátott kártyák 12-13 százaléka Eurocard-Mastercard hitelkártya, míg a többi ügyfél folyószámlához kapcsolt Maestro kártyát igényelt. Az ezekkel bonyolított banki tranzakciók - ellentétben a pontot csak a "körön belül" adó SuperShoppal - szinte mindig pontot hoznak az ügyfélnek.

A főosztályvezető szerint karácsonyig mindenképp megkísérelnek újabb, az eddigiekhez hasonló jelentős partnert bekapcsolni a hálózati tagok közé. Kutatásaik egyik iránya olyan szolgáltató-kereskedő cégek felé irányul, ahol az ügyfeleknek napi, rendszeres vásárlásuk hozhat komoly pontokat. Egyes vélemények szerint egy élelmiszer-kereskedelmi cég eléggé hiányzik a partnerkörből, főleg úgy, hogy ismert: az OTP co-branded kártyát bocsátott ki a Metróval. (NLN)