Egy kockázatitőke-befektetésekkel foglalkozó társaság, a Renomé Rt. által vezetett magyar befektetői csapat vásárolta meg az Unilevertől az elmúlt évtizedek ismert magyar kozmetikai márkáját, a Hélia-D termékcsaládot - tudtuk meg Budaházy Pétertől, a Hélia-D Kft. ügyvezetőjétől. A multinacionális cég a márkaportfólió átrendezése miatt adta el a magyar fejlesztésű kozmetikumokat, az ügylet értéke néhány száz millió forintra tehető.

A szakmai és pénzügyi befektetőkből álló konzorcium által alapított új cég, a Hélia-D Kft. célja, hogy a kozmetikai termékek forgalma a 2004-re várható mintegy 200-250 millióról jövőre 400 millió forintra bővüljön. Budaházy Péter lapunknak elmondta: már szinte az összes nagyobb kiskereskedelmi áruházlánccal megállapodtak - az egyébként hosszú évek óta stabil vevőkörű - termékek forgalmazásáról. Jelenleg külföldi partnerekkel folynak a tárgyalások, és terveik szerint 2005-ben az összes árbevétel 20 százaléka már exportértékesítésből származhat. A márka sikerét marketingtámogatással is erősíteni kívánja a társaság. (VG)