A hitelintézetek egyre komolyabban veszik az elektronikus szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfeleik védelmét, és egyre több biztonsági elemet építenek rendszereikbe. A figyelem nem tűnik indokolatlannak: a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete internetes honlapján található tájékoztató szerint már négyszázezernél több, elektronikus banki hozzáféréssel bíró ügyfél van Magyarországon, így fel kell készülni arra, hogy szaporodnak majd az ő sérelmükre elkövetett csalások is.
Az OTP Bank az internetes bankszolgáltatásoknál 50 ezer forintos átutalási limitet vezetett be ettől a héttől, amelyet csak a mobilaláírást használó ügyfelek léphetnek túl. Ennek lényege, hogy a bank az internetes belépéshez egy egyszer használatos jelszót küld SMS-ben - ingyenesen - az ügyfélnek. (A szolgáltatást egyébként opcionálisan már korábban is nyújtotta a hitelintézet.)
A Budapest Bank Internetbankjánál a számlához való hozzáférést egy titkos PIN kód biztosítja, továbbá a fokozott biztonság érdekében a rendszer használatához minden alkalommal egy egyszer használatos jelszót küld a hitelintézet az ügyfélnek. Mindezen felül - derül ki a BB internetes honlapján lévő tájékoztatóból - a bank és az ügyfél számítógépe közötti adatforgalom sérthetetlensége 128 bites SSL titkosítással biztosított.
A CIB Banknál az ügyfél és a bank közötti adatkapcsolat titkosságáért szintén a böngészők által nyújtott standard SSL technológia felel. Az ügyfél az internetbankra engedélyezett számláihoz csak egyedi felhasználói azonosítóval és titkos jelszóval férhet hozzá, a tranzakciókhoz egyedi aláírási kódszót szükséges megadnia. Ezenfelül első bejelentkezéskor a jelszavát kötelező jelleggel meg kell változtatni: ezt a bank háromhavonta ismételten kéri.
Amennyiben az ügyfélnek van mobiltelefonja, a felhasználói azonosító aktiválásáról, minden internetbanki - sikeres - belépésről, letiltásról, valamint a letiltás feloldásáról biztonsági SMS-t kérhet. Illetéktelen hozzáférés elkerülése végett, amennyiben az ügyfél percekig nem használja a rendszert, automatikusan kiléptetik, és azonosítóit ismételten megadva jelentkezhet be újra.
A K&H Bank az e-bank szolgáltatás biztonsága érdekében a ma már ipari standardnak számító nyilvános kulcsú infrastruktúrát (PKI) alkalmazza. A K&H rendszerében az érzékeny adatokat a ma ismert legbiztonságosabb módon, intelligens kártyán tárolják. Az ügyfél kártyán tárolt tanúsítványa és privát kulcsa PIN kóddal védett, tehát a szolgáltatást elérni csak a kártya birtokában, a hozzá tartozó PIN kód ismeretében lehet.
A biztonsági elemeken túl a tájékoztatásra is nagy hangsúlyt igyekeznek helyezni a bankok. Több hitelintézet - így például az Erste és a Magyar Külkereskedelmi Bank - külön tájékoztató anyagokat helyezett el honlapján. Ezekben a dokumentumokban a legjellemzőbb csalási módszerekre és az ügyfél által szem előtt tartandó biztonsági szempontokra hívja fel a figyelmet. Kiterjedten foglalkozik a kérdéssel internetes honlapján a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.