Elsősorban az egykori politikai vezetésnek, Horn Gyula miniszterelnöknek és Suchman Tamás privatizációs miniszternek köszöni az első, privatizációval egybekötött tőzsdei kibocsátást Csányi Sándor OTP elnök-vezérigazgató, aki 1992-ben egy elavult, jóllehet kiterjedt országos hálózattal rendelkező bankot vett át. Időközben a társaság az 1995-ös kibocsátáskori 118 millió eurós (28 milliárd forintos) piaci kapitalizációról 9 milliárd euróra (2300 milliárd forintra) növelte az értékét. Az 1997-es névértéktizedelés-kori áron megvett papírokon nyolc év alatt mintegy százszoros hasznot realizálhatott az, aki mindvégig megtartotta őket. Eközben 1993 és 2005 között a bank profitja is közel százszorosára, 6 millió euróról 557 millió euróra növekedett. Az elnök-vezérigazgató kiemelte: az OTP az egyetlen független bankcsoport a régióban, amely itthon 25 százalékos mérlegfőösszeg szerinti és 30 százalékos betéti részesedésedésével piacvezető, miközben a bankszektor profitjának 40 százalékát tudhatja magáénak, és csoportszinten 843 fiókot és mintegy nyolcmillió ügyfelet számlál.
Spéder Zoltán vezérigazgató-helyettes a bankcsoport következő ötéves stratégiáját bemutatva elmondta: az eurózóna kihívásaira felkészülve a mennyiségi helyett a minőségi bank modellje a céljuk. 2009-re régiós szinten a háztartások eszközeinek megduplázódására, és a nem banki megtakarítások gyors növekedésére számítanak, miközben a betétek és ezek hazai piaci részesedésének csökkenését várják. A lakossági hiteleknél a futamidő megnyúlására és a kamatbevételek bővülésére számítanak. Az ambiciózus stratégiában országonként 17 százalékos (itthon 14 százalékos) átlagos profitnövekedést terveznek; ezzel a csoportszintű eredmény az ez év végére várt 620 millió euróról egymilliárd euró fölé nőne, és a leánybankok részesedése az eredményből a mostani 20-ról 40-45 százalékra nőne.
Lantos Csaba vezérigazgató-helyettes lapunknak elmondta: az elmúlt években nagy profitra szert tett francia és brit bankok előbb-utóbb új akvizíciókba kezdenek, az eddigieknél komolyabb versenyt generálva a régióban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.