K&H: most csak a bevétel nőtt
A lakossági hitelek piacán egy év alatt több mint egy százalékkal növelte részesedését a bankcsoport, ez legnagyobb részben a fogyasztási- és lakáshitel-kiáramlások kedvező dinamikájának köszönhető. Utóbbiaknál a piaci rész növekedése közel kétszázalékos volt. Igaz, az értékét tekintve legdinamikusabb fejlődést mutató deviza alapú lakáshitelek piaci részesedése egy év alatt 23,7 százalékról 28,3 százalékra nőtt, ez a 2005. december végi 34,6 százalékos értékhez képest komoly csökkenést jelent, annak ellenére, hogy az állomány 54 százalékkal nőtt ugyanezen idő alatt. A fogyasztási hitelek terén a bank piaci részesedése egy év alatt látványosan - 4,2 százalékról 10,5 százalékra - bővült.
A befektetési alapok vonatkozásában tíz százalék fölé emelkedett a K&H Alapkezelő piaci részesedése, ahol a garantált alapok között továbbra is tartja abszolút vezető helyét. Csökkenés itt is megfigyelhető a múlt decemberi értékekhez képest - 87-ről 68 százalékra.
A kis- és középvállalkozások teljes állománya 9 százalékkal növekedett, miközben az ügyfélszám 14 százalékos mérséklődést mutatott a tavalyi agrár-előfinanszírozás miatt számlát nyitott vállalkozók idei kilépése következtében. A nagyvállalati üzletág 12-13 százalékos piaci részesedéssel stabilan tartja pozícióját a piac vezetői között. Hozzá hasonlóan továbbra is a piacvezetők között van az értékpapír-szolgáltatásokat nyújtó K&H Equities.
Említésre méltó, hogy a K&H Életbiztosító 144 százalékos díjnövekedést ért el egy év alatt, miközben az általa kezelt vagyon 66 százalékkal emelkedett, és elérte a 20 milliárd forintot, a szerződések száma pedig - 32 százalékos bővüléssel - a 60,4 ezer darabot.
A K&H csoport európai újrapozicionálásának eredményeképpen a márka ismertsége 92-ről 97 százalékra ugrott, a spontán márkaemlítések között 54-ről 65 százalékra nőtt az ismertsége.


