BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mindent az újabb ügyfelekért

A kiélezett verseny miatt a nyugat-európai hitelintézetek egyre inkább a tevékenységi körük bővítésére kényszerülnek. Az új hitelügyfelek szerzése érdekében Európa negyedik, Spanyolország második legnagyobb bankja, a BBVA arra kényszerül, hogy közvetlenül a bankfiókban biztosítson lehetőséget gépjárművek, utazás vagy drágább műszaki cikkek megvásárlására. Nem számít egyedinek a BBVA döntése: az ügyfelek becsalogatása érdekében több nyugat-európai szolgáltató alakít ki fiókjaiban kávézósarkot, és helyez ki nyilvános internetes pontokat.

A hazai bankszektornak még jelentős növekedési lehetőségei vannak, az itteni intézetek jövedelmezősége többszöröse nyugati társaiknak. Ezért a hitelintézetek is egészen más stratégiát alkalmaznak ügyfélszerzésre. Már csak azért sem várható a közeli jövőben, hogy az országban működő bankok termékpalettáján nem pénzügyi termékek is feltűnjenek, mert a hitelintézeti törvény szigorúan megszabja az engedélyezett tevékenységek körét – világított rá Binder István, a PSZÁF szóvivője. Ennek ellenére a kereteken belül folyamatos a termékfejlesztés, és az innovációk piacra dobása jellemző a magyar bankokra. Lapunk összegyűjtötte, hogy a hazai hitelintézetek mely termékeiket, illetve szolgáltatásaikat tartják egyedinek a magyar piacon.

A betét- és hitelkártyák tulajdonságait ötvöző terméket – Okos kártya – indított el a Raiffeisen Bank; ennek lényege, hogy a vásárlási tranzakciókat a biztosított 150–750 ezer forintos vásárlási keretének a terhére számolják el, míg a készpénzfelvétel az ügyfél bankszámlájának a terhére történik. Kártyatervező segítségével pedig a kliens megtervezheti plasztikjának előlapját.

Személyre szabható külsejű kártyával lépett piacra a K&H is, ezt november 30-tól igényelhetik a bank ügyfelei. Ugyancsak a K&H-hoz kapcsolódik az újratöltődő személyi kölcsön konstrukció, amely a klasszikus hitelkártya és az áruhitel előnyeit ötvözi egy termékben. Az Allianz Hungária Biztosítóval együtt dolgozta ki egyedi hitelkártyáját az MKB Bank, ez a pénzügyi elemeket a magyar piacon egyedülálló biztosítási szolgáltatáscsomaggal ötvözi.

Az árfolyamkockázatok kivédésére az OTP Bank a svájcifrank-alapú hitelekhez az árfolyamgarancia-szolgáltatást vezette be februárban, amely a forintgyengülés esetén biztosít védelmet a törlesztőrészletek növekedésével szemben. A Budapest Bank (BB) által kibocsátott befektetési kártya pedig a rugalmas pénzkezelést befektetési hozamokkal párosítja. Segítségével az ügyfél invesztícióit és napi pénzforgalmát egyetlen kártyaszámlán bonyolíthatja le. Szintén a BB-hez köthető az adósságrendező hitel bevezetése; ennek lényege, hogy a meglévő hiteleket a bank kiváltja és egy, jelzálog-fedezetű hitellé alakítja.

Az Erste Bank Futam Betét elnevezésű terméke is unikumnak számít a hazai pénzpiacon, hiszen egy olyan megtakarítási forma, amelyhez az ügyfél szükség esetén bármikor hozzáférhet, a nélkül, hogy elesne a kamattól. Üzleti hitelkártyájára hívja fel a figyelmet a CIB, hiszen a magyar bankok által kibocsátott klasszikus hitelkártyák közül kizárólag a CIB MasterCard Üzleti Hitelkártya hitelkeretéhez kapcsolódik forintátutalási funkció. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.