Van mit nyerni a bankoktól
A két új szereplőnek ugyanakkor nagyon sokat jelent, hogy komoly, már meglévő ügyfélbázissal indulhat neki az elsősorban a bankok által uralt területnek, hiszen – ismerve a magyar lakosság bankváltási hajlandóságát és szokásait – e nélkül nem sok reménnyel kecsegtetne a mostani megjelenés. (Az Aegon és az Allianz egyaránt közel kétmillió ügyféllel áll jelenleg kapcsolatban.)
Az értékesítési hálózatot tekintve sem kell nulláról indulnia a két társaságnak, sőt, az átlagos banki hálózatokhoz mérten kifejezetten jó helyzetben vannak.
Az Allianz Bank új szolgáltatásainak nyújtásában egyelőre a biztosítói értékesítési hálózatot alkalmazzák majd, de ezzel párhuzamosan folyik a fióképítés, illetve -átalakítás, amelynek keretében 25 fiókot hoznának létre országszerte 2007 végére.
A 75 saját alkalmazottat foglalkoztató Aegon Hitel Zrt. 14 hitelcentrumból és 88 hitelpontból álló értékesítési hálózattal indít, ehhez értelemszerűen kapcsolódik a hozzávetőleg kétezer főből álló tanácsadói hálózat is.
Az indulással összefüggésben az egyedi termékekkel és a kedvezményekkel sem maradt adós a két társaság: az Allianz Bank például olyan betéti terméket kínál, amely a betétes halála esetén a megtakarítás összegének másfélszeresét fizeti vissza az örökösöknek. A bank termékeit igénylő ügyfelek komoly – akár 15 százalékos – kedvezményt érhetnek el a kötelező felelősségbiztosításnál is. Az Aegon új cégénél némi felár ellenében a KHR-rendszerben passzívan nyilvántartottak is kaphatnak hitelt. A kölcsön egy százalékának megfelelő díjért az társaság ügyfeleinek lehetősége nyílik az elő- és végtörlesztésre, fedezetcserére, halasztásra, valamint a futamidő módosítására is.
A közeljövőben jelentős átrendeződés mehet végbe a hazai pénzügyi szektorban; az elmúlt másfél évben minden biztosítótársaság igyekezett szorosabbra fűzni kapcsolatait a bankokkal, mindenekelőtt a hitelezési versenyben lévő lehetőségek kihasználása érdekében. VG


