BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hat a bank és biztosítás modell

Már látszanak a bank és biztosítás modell bevezetésének hatásai a K&H csoporton belül, hiszen mind a bank fiókhálózatán, mind a biztosítási ügynökökön keresztül értékesített termékek, szolgáltatások mennyisége érezhetően növekszik – nyilatkozta lapunknak Marko Voljč, a K&H Bank vezérigazgatója. Hozzátette: a K&H célja, hogy a leginkább domináns bankbiztosítóvá váljon a magyarországi piacon. Tavaly óta – amikor a K&H csoporton belüli feladatok jobb összehangolását segítő országcsapat létrejött – a K&H-nál egy sor lépést tettek annak érdekében, hogy ez a koncepció még láthatóbbá váljon: a bank alkalmazottai napi kapcsolatban állnak a biztosítós kollégákkal, és integrált szervezeti egységek foglalkoznak a banki és biztosítási termékek fejlesztésével, marketingjével, a kampányokkal és természetesen az értékesítéssel is. Ennek a munkának az első eredményei – hangsúlyozta Marko Voljč – az év végi számokban már kézzelfoghatók lesznek.

A fiókhálózat bővítésével kapcsolatos munkák decemberben megkezdődtek – a bank ekkor döntött arról, hogy a következő három évben újabb 150 értékesítési egységgel bővíti hálózatát –; néhány helyszínt már kijelöltek, és az új fiókok egy része az első negyedévben már megkezdheti működését. A költségek egy része ennek megfelelően már az első negyedévben jelentkezik, ám a retail üzletág 2007. végi eredményein már az új fiókok addicionális hatása is érződhet majd.

A viszonylag jelentős mértékű céltartalékképzés – amely az utóbbi két évben jellemezte a bankot – az idén várhatóan már nem folytatódik: 2006-ban átvizsgálták a hitelportfóliót mind a retail, mind a nagyvállalati oldalon. A vezérigazgató hozzátette: természetesen nem létezik olyan bankár, aki azt állíthatná, hogy a portfóliója teljesen tiszta, ám a K&H tartalékolási politikája rendkívül prudens, és jelenleg nem látnak semmilyen kellemetlen meglepetést, amely jelentősen kedvezőtlenül befolyásolhatná a portfólió minőségét. Persze – vélekedik Marko Voljč – ha a makrogazdasági helyzet a vártnál sokkal rosszabbul alakul, az hátrányosan érintheti az ügyfelek egy részét is, és újabb tartalékok képzését is szükségessé teheti; ez viszont az eredményre már nem gyakorolhat számottevő hatást.

Az idei üzleti kilátások kapcsán a vezérigazgató úgy nyilatkozott: a tulajdonos KBC csoport igen intenzív növekedést vár el a magyarországi leánybanktól és a biztosítótól a kormányzat stabilitási programjának várható hatásai ellenére is. Nagy meglepetés ugyanakkor már nem érheti a K&H-t a jelenlegi gazdasági környezetet tekintve, hiszen az idén várható makrogazdasági helyzet – lassabb GDP-növekedés, növekvő infláció és kamatszint – már 2006 második felében is előre látható volt, s bekalkulálták a tervezésnél. A kedvezőtlen fejlemények dacára – hangsúlyozza a vezérigazgató – a hitelintézeti piac az idén is igen komoly növekedést produkálhat: lesznek persze olyan ügyfelek, akiket a kormányzati csomag igen hátrányosan érint, de vannak olyan, főként megtakarítási jellegű szolgáltatások, amelyekkel az ő igényeiket is megfelelően ki lehet szolgálni.

A K&H Bank egyébként 2007-ben is komoly hangsúlyt helyez a megtakarítási jellegű szolgáltatásokra, és ezen a területen igen jelentős növekedést is tervez. Ebben nagy szerep juthat – az egyébként 2006-ban is nagyon népszerű – garantált alapoknak. A betéti oldal – véli Marko Voljč – különben is nélkülözhetetlen egy bank egészséges fejlődéséhez, attól függetlenül, hogy a stabil tulajdonosi háttér kellő menynyiségű forrást tud biztosítani. A megtakarítási jellegű termékek mellett a bank továbbra is nagy hangsúlyt helyez a lakáshitelekre, amelyekből igen jelentős állományt halmozott fel az elmúlt időszakban.

Az arculatváltással, illetve a bank és biztosítás modell bevezetésével kapcsolatos intenzív marketingkampány – véli a vezérigazgató – meghozta a várt eredményeket. A K&H csoportot ma már fiatalos, dinamikus, modern szolgáltatásokat nyújtó pénzügyi szereplőként tartják nyilván, és ez látszik a pénzügyi teljesítményen is. A csoport a marketing mellett nagy hangsúlyt helyez a társadalmi szerepvállalásra is. A piacon megfigyelhető „rebrandingláz” kapcsán Marko Voljč úgy vélekedett: az arculat- és névváltások szaporodása a szolgáltatóknál nem divatként értékelhető, hanem nagyon is törvényszerű folyamat; minden szereplő igyekszik ugyanis meghatározni saját helyét a piacon. Mint egy ilyen folyamaton már részben átesett bank vezetője, úgy véli: minden érintettnek tudnia kell, hogy honnan indult, pontosan mit szeretne elérni, és elengedhetetlen, hogy megfelelően meg tudja mutatni a bank vagy pénzügyi csoport értékeit.

Annak kapcsán, hogy a K&H érdekelt lehet-e az FHB privatizációjában, Marko Voljč úgy vélekedett: Magyarország kiemelt szerepet játszik a KBC régiós érdekeltségei között, így a tulajdonos feltehetően érdeklődést mutat majd a jelzálogbank tendere iránt. A megfelelő hozadékkal kecsegtető lehetőségektől – tette hozzá – a tulajdonos soha nem zárkózott el, ezt bizonyítják a közelmúltban végrehajtott akvizíciók is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.