A DJIA szerdai teljesítménye, -0,39% (NYSE)
A piac a kezdeti lelkesedés után, hogy a Citigroup (-0,8 százalék) elad 12 milliárd dollárnyi hitelt különböző magántőke társaságoknak emelkedett. Azonban a Lehman Brothers (-7,2 százalék), a Morgan Stanley (-2,6 százalék) és a Goldman Sachs (-2,7 százalék) felügyeleti beadványaiból kiderült, hogy jelentősen megnőttek a harmadik szintű (Level 3 - se piac nincs rá, se hasonló termék, ami alapján be lehetne árazni ezért nagyon illikvid) eszközei, ami visszajuttatta a piacot oda ahonnan elindult. A Lehman Brothers Level 3 eszközei 1,3 százalékkal 42,5 milliárdra, a Morgan Stanleyé 6,1 százalékkal, míg a Goldman Sachsé 39 százalékkal 82,3 milliárdra nőttek
A Lehmans szerdai teljesítménye (NYSE)
Összességében a pénzügyi szektor 1,8 százalékos csökkenéssel fejezte be a napot. A Wall Street Journal értesülései szerint a Washington Mutual (-3 százalék) visszautasított egy részvényenkénti 8 dolláros ajánlatot a JPMorgantől, ami annyit tesz, hogy 7 milliárd dollárért vette volna meg a céget, mielőtt 7 milliárd dolláros tőkeinjekciót kapott volna a TPG
magántőke-társaságtól. Az S&P lecsökkentette a három legnagyobb jelzálog biztosítónak a minősítését, mivel jövőre sem lesznek nyereségesek.
Az MBIA szerdai teljesítménye (NYSE)
Az MBIA kötvénybiztosító (-7,9 százalék) a második legrosszabban teljesítő S&P 500-as cég volt, mivel rekord veszteséget ért el. A befektetők továbbá a UPS (-3,7 százalék) csomagküldő szolgálat csökkentett eredményvárakozásai miatt sem vásároltak. Annak ellenére, hogy további késedelmek várhatóak a Boeing (+4,8 százalék) Dreamliner 787-es leszállításával kapcsolatban nem mondtak vissza megrendeléseket és a cég továbbra is kitart eredményszámai mellett. Így a legsikeresebb S&P 500-as cég volt a tegnapi kereskedésben.
A JetBlue szerdai teljesítménye (Nasdaq)
További rossz idők várnak az amerikai légitársaságokra. Amellett, hogy jó pár kisebb cég csődbe ment, a magas üzemanyagköltségek miatt egyre több nagyobb légitársaság – JetBlue Airways (-6,4 százalék), Continental Airlines (-7,6 százalék), UAL (-6,9 százalék), USAirways (-10 százalék) – is kénytelen a földön tartani a gépeit biztonsági okokból. Tegnap az American Airlines (-11 százalék) több mint 1.000 járatot törölt.
A technológiai szektorban folytatódott a Microsoft (+0,5 százalék) és a Yahoo! (+0,3 százalék) harca. Az internetes portál a Google-val (-0,8 százalék) és az AOL-lal (-2 százalék) közösen próbál egy jobb ajánlatot összeállítani, míg a szoftveróriás a News Corp.-pal (-1,9 százalék) készül a csatára. A Yahoo! táborából létrejövő kooperáció azonban a szántus figyelmét is felkeltette, mivel így már több mint 90 százalék-át uralnák az internetes keresési piacnak.
Jó hír volt azonban, hogy a Japán Elpida 10 százalékkal megnövelte a memóriachipek árát így a szektortársak, mint a SanDisk (+6,5 százalék) és a Micron (+3,5 százalék) is emelkedtek. Az Amazon 3,8 százalékos zuhanása a kiskereskedelmi szektor 2,3 százalékos csökkenéseshez vezetett.
A WTI jegyzése az elmúlt 12 hónap alatt (Nymex)
A tegnapi olajkészlet adatok – 3,1 millió hordós csökkenés a várt 2,3 milliós növekedéssel szemben – hatására újra rekord szintre érkezett az olaj ára. Elérte a 112,21 dolláros szintet, hogy végül 110,93 dolláros szinten fejezze be a kereskedést.
Az IMF közölte, hogy 25 százalék az esélye egy világgazdasági recessziónak. A korábbi 4,2 százalékról 3,7 százalékra csökkentette le az alap a 2008-as számokat és előrejelzéseik szerint 2009-ben is ezen az alacsony szinten marad a növekedés. Az Egyesült Államoknak továbbra is folytatnia kell kamatcsökkentési politikáját, ha el akarja kerülni a komolyabb recessziós helyzetet.
Az Egyesült Államokban 2009-re 0,6 százalékos növekedést várnak, míg az eurozónától 1,2 százalékosat. Az utóbbinál 1,4 százalékos növekedést prognosztizálnak idénre. Az alap állítása szerint, ha a pénzpiacok egy két hajtóműves repülőgép, akkor mindkét hajtómű lángokban áll. A Bloomberg felmérése szerint a világ legnagyobb gazdasága egyáltalán nem fog nőni január és június között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.