A PSZÁF is fellép a tisztességtelen kereskedők ellen
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak az számít, amikor a pénzintézet vagy a neki dolgozó ügynök nem az elvárható szintű szakismerettel, illetve nem a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelően jár el.
Az új jogszabály külön nevesíti a megtévesztő és agresszív gyakorlatot. Előbbibe a valótlan információk közlése, a valós tények megtévesztő módon való tálalása, illetve a fontos információk elhallgatása vagy elbagatellizálása, utóbbiba az ügyfelek zaklatása, kényszerítése tartozik. Ha egy ügyfél ilyet tapasztal, és a pénzintézet magatartása nem sért versenyjogot, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez fordulhat (PSZÁF). A jogszabály változásával párhuzamosan megváltozik a felügyelet panaszkezelési gyakorlata is, ennek részleteiről a hatóság honlapján lehet tudakozódni.


