A társaság szerint az érintettek olyan értesítést kaphattak biztosítójuktól, hogy a kampány-kedvezmények visszavonása, illetve az átmeneti visszasorolás miatt magasabb éves díjat kell fizetniük.
Az átkötési időszakot is érintő kártörténeti igazolás beszerzésére vonatkozó szabályozás az elmúlt két évben megváltozott: ez már nem az ügyfél felelőssége, hanem az újonnan választott biztosítóé - hívják fel a figyelmet.
Az új ügymenethez rendelt rendszerek működése azonban még mindig akadozik, az esetleges hibás adatszolgáltatás pedig a jogszabály értelmében a kedvezmények visszavételével díjemelkedéshez vezethet, amely az ügyfeleket terheli.
A Genertel szerint a gyakorlatban kiderült, hogy a háttérben működő rendszerek nem minden esetben képesek ekkora mennyiségű adat gyors, és pontos továbbítására, illetve lehívására. Amellett, hogy bizonyos esetekben az ügyfelek adták meg pontatlanul adataikat, a rendszerek működéséből adódó adatátviteli problémák is felmerültek.
A biztosítóknak a kártörténeti igazolás hiánya esetén minden esetben ki kell küldeniük a csekket a megemelt díjról, amely akár két-háromszorosa is lehet a kampányban elfogadottnak.
Az esetleges visszasorolásból adódó túlfizetés összegét a biztosítók a kártörténeti igazolások beszerzése után a következő esedékes díjba minden esetben beszámítják, azaz jóváírják, vagy visszafizetik majd - szögezi le a pénzintézet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.