A GfK Hungária felmérése szerint a gyors növekedés elsősorban a 15–69 éves korosztályt érinti: míg 2008-ban még csak minden negyedik, addig 2010 szeptemberében már majdnem minden harmadik banki ügyfél gyűjt online módon is információt a fontosabb pénzügyi döntések meghozatala előtt. A piackutató elemzéséből kiderül, az ügyfelek nemcsak az egyes hitelintézetek ajánlatainak összehasonlításakor veszik igénybe az internet kínálta lehetőségeket, hanem pénzügyi tranzak-cióikat is mind többen hajtják végre az elektronikus felületen keresztül.
Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója szerint amennyiben a korábbi trend folytatódik, a közeljövőben az internetes bankolásra továbbra is komoly fejlődési potenciál vár a magyar lakosság körében.
Az online csatornák előretörésével párhuzamosan – állapítja meg a felmérés – az utóbbi időszakban jelentősen csökkent azok száma, akik a banki ügyeik intézése érdekében még most is rendszeresen személyesen bankolnak, az ügyfelek negyede pedig már egyáltalán nem jár bankfiókba. A GfK elemzése egyúttal azt is megállapította, míg a lakossági ügyfelek havonta átlagosan egy alkalommal térnek be bankfiókba, addig egy online módon bankoló ügyfél öt alkalomnál is többször lép fel bankjának weboldalára. A felsőfokú végzettségűek körében már minden negyedik kliens online banki ügyfélnek számít, míg életkor szerint egyértelműen a 15–29 éves korosztály a legaktívabb.
A GfK felmérésének megállapításait részben alátámasztják az egyéb kutatások eredményei is. A GKIeNet–T-Home–T-Mobile együttműködésben készült Jelentés az internetgazdaságról kutatás szerint 2009. december 31-én a magyarországi hitelintézeteknél több mint 2,4 millió lakossági és több mint 350 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel, ez 21, illetve 13 százalékos emelkedést jelentett a bázisidőszakihoz képest. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.