BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Karambolos javítás "okosba" - Kgfb szerviz trükkök

Miközben egyre többet hallani a feketegazdaság elleni fellépés szükségességéről, ez az egyes biztosító társaságok által preferált módszer a sufniszervizekbe tereli a javításokat, mert a valós javítási költségnél kisebb összeget adnak az autósnak, mégpedig bármiféle elszámolási kötelezettség nélkül.

A Magyar Biztosítók Szövetsége szerint a biztosítókat köti a Polgári Törvénykönyv passzusa, amely viszont kimondja, hogy ha a károsult jogosult a kártérítésre, mindenképpen hozzá kell jutnia a kártérítés összegéhez, és nem kötelezhető arra, hogy megjavíttassa a sérült járművet. Ráadásul ha az autón még hitel van, a finanszírozónak nem kell hozzájárulnia az egyezséghez. A pénzintézetet csak az elidegenítési és terhelési tilalom védi, de ha nem javítják meg a hitelfedezetként jegyzett autót, a fedezet értéke is csökken.

A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint az első negyedévben országosan 36,635 milliárd forint volt a kgfb-re befizetett összeg, míg egy éve még meghaladta a 39,983 milliárdot.

Ha pedig csökken a bevétel, nyilván a biztosító érdeke, hogy kevesebbet fizessen a kárrendezésre, aztán az már nem érdekli, sufniszervizben javítják-e meg a kocsit, ha egyáltalán megjavítják.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.