Pénz- és tőkepiac

Magasabb fedezetlenségi díj a feledékeny autósoknak

Az elmúlt egy évben összesen 24 925 megkeresés érkezett a MABISZ Ügyfélszolgálatához.

A legtöbb jelzés a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási piacot (kgfb) érintette - jelentette be Molnos Dániel, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) főtitkára.

A Magyar Biztosítók Szövetsége alig több mint egy éve, 2011. szeptember 1-jén - német és osztrák mintára - hozta létre Ügyfélszolgálatát. A legtöbb probléma a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjának elmaradásából származik.

Mivel a jogszabály szerint a díjjal nem fedezett időszakra a jogszabályban rögzített mértékű, a korábbinál jóval magasabb „fedezetlenségi díjat” kell fizetniük a feledékeny autósoknak, a biztosítóknak nincs lehetőségük méltányosságot gyakorolni. A MABISZ Ügyfélszolgálatához érkezett olyan panasz, hogy az autósnak több mint egy éves díjelmaradása után 150 ezer forintot meghaladó fedezetlenségi díjat kellett fizetnie.

Az Ügyfélszolgálatot havonta átlagosan mintegy 2 ezren keresik fel, s már tavaly novemberben, alig két hónapos működés után feltűnően sok információkérés érkezett a kgfb-kampány idején. Sok kérdés merült fel a MABISZ tavaly debütált, a kgfb-díjak teljes körű, hiteles és pártatlan összehasonlítását biztosító Díjnavigátorral kapcsolatban.

A bejelentések 91 százaléka telefonon, 6 százaléka e-mailben, 3 százaléka levélben érkezik a MABISZ Ügyfélszolgálathoz.

Mabisz ügyfélszolgálat fedezetlen kgfb díjelmaradás
Kapcsolódó cikkek